تبیان، دستیار زندگی

نحوه از بین بردن خط و خش میز شیشه‌ای

آیا خط و خش روی شیشه خود پیدا کرده اید؟ زمانی که خراش کوچک تر از عرض یک ناخن است، می توانید آن را با استفاده از داروهای خانگی مانند خمیر دندان یا لاک ناخن حذف کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ناخن، خط و خش، میز شیشه ای، پارچه، دستمال میکروفایبر،خمیر دندان، زیبایی، فوت و فن، نکات خانه داری

ابتدا شیشه های خود را تمیز کنید، تمیز کاری خود را با استفاده از یک دستمال میکروفایبر به کار ببرید، سپس تمیز کننده بزنید و خشک کنید تا شیشه ها خوب به نظر برسند. به طور کل اگر میز شیشه ای در منزل داشته باشید بالاخره بعد از یک مدت دچار خط و خش می شود, این خط و خش ها را چطور از بین ببریم؟

پولیش کاری خط و خش میز شیشه ای با خمیردندان:

۱- شیشه ها را تمیز کنید. با استفاده از یک پارچه تمیز می توانید شیشه ها را بشویید و مطمئن شوید که شیشه عاری از کثیفی است. قبل از تلاش برای ترمیم آن اجازه دهید تا شیشه خشک شود.

۲- یک دستمال میکروفایبر بردارید. یک پارچه تمیز و نخی را زیر شیر آب ولرم نگه دارید. پارچه را فشار بدهید تا رطوبت اضافی در آن نماند.

۳- هر گونه کثیفی در پارچه، از جمله خاک و یا لک،، قبل از اینکه بر روی شیشه بمالید را بشورید، زیرا باعث خراش غیر یکنواخت و یا خراش بیشتر می شود.

۴- یک نقطه خمیر دندان را روی پارچه بگذارید.

۵- از مقدار خمیر دندانی که استفاده می کنید، احتیاط کنید. شما همیشه می توانید مواد بیشتر هم بزنید.

۶- انواع مختلف خمیر دندان، به خصوص آن هایی که جوش شیرین دارند بهتر خط و خش ها را پاک می کنند.

۷- خمیر دندان را به شیشه بزنید.

۸- پارچه و قطره خمیر دندان را روی ناحیه خراش قرار دهید. پارچه را با حرکات دورانی کوچک به مدت ۳۰ ثانیه حرکت دهید.

۹- دوباره خمیر دندان بزنید. منطقه را بررسی کنید تا ببینید چطور به نظر می رسد. ممکن است برای به حداقل رساندن خراشیدگی به چندین مرتبه زدن خمیر دندان نیاز داشته باشید. مراحل را تکرار کنید و یک قطره خمیر دندان را روی حوله بریزید و آن را با حرکت دایره ای به مدت ۳۰ ثانیه پاک کنید.

۱۰- شیشه را تمیز کنید.

۱۱- حوله تمیزی را بردارید و آن را زیر شیر آب مرطوب کنید. فشارش دهید تا رطوبت اضافی آن خارج شود، سپس پارچه مرطوب را بردارید و آن را روی شیشه بکشید. این کار باعث درخشیدن شیشه می شود.

۱۲- از فشار دادن سخت و یا حرکت در دایره اجتناب کنید و از استفاده زیادی از خمیر دندان روی شیشه خودداری کنید.

از بین بردن خط و خش میز شیشه ای با جوش شیرین:

۱- شیشه را تمیز کنید. از یک دستمال میکرو فایبر تمیز استفاده کنید تا کثیفی ها را به داخل خط و خش ها نبرد. پارچه را با آب ولرم و شیشه را به طور معمول بشویید.

۲- به نسبت مساوی جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید. شما فقط به یک قاشق یا کمتر از این ها نیاز دارید. بهتر است آن ها را در یک کاسه قرار دهید تا بتوانید با قاشق مخلوط کنید و بردارید. وقتی با هم مخلوط می شوند خمیر پودینگ مانندی تشکیل می شود.

۳- خمیر را با یک دستمال میکرو فایبر بردارید. دوباره، از یک پارچه تازه استفاده کنید. این کمک می کند که پارچه را دور انگشت خود ببندید و پارچه را به خمیر بزنید. به این ترتیب مقدار کمی از خمیر را بر خواهید داشت.

۴- با حرکات دایره ای خمیر را روی شیشه بمالید. این کار را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید و به دنبال هر نشانه ای از ناپدید شدن خط و خش ها باشید.

۵- شیشه را آبکشی کنید و یا یک دستمال تازه به کار ببرید. پارچه را در آب ولرم فرو ببرید و آن را روی منطقه ی خراش عبور دهید و اطمینان حاصل کنید که خمیر جوش شیرین پاک شده است.

پاک کننده های لاک ناخن مناسب برای خط و خش میز شیشه ای:

۱- شیشه را تمیز کنید و آنها را طبق معمول تمیز کنید، مانند تمیز کردن شیشه با یک دستمال میکروفایبر مرطوب. دقت کنید که همه کثیفی ها از سطح شیشه برداشته شوند، سپس به شیشه اجازه دهید تا خشک شود.

۲- قلم مو را در پاک کننده لاک فرو کنید. فقط از بطری پاک کننده لاک ناخن تمیز برای خراش ها استفاده کنید.

۳- باید میزان کمی از پاک کننده لاک استفاده کنید.

۴- آن را روی سطحش پخش کنید.

۵- با اپلیکاتور آن را روی خط و خش ها بمالید. تماسش را با شیشه اطراف خطوط را تا جایی که ممکن است به حداقل برسانید. وقتی پاک کننده لاک خشک شود، خط و خش ها ناپدید خواهد شد.

۶- بگذارید یک ساعت بماند تا خشک شود. پاک کننده لاک را تنها رها کنید تا شانس زیادی داشته باشد که به خط و خش ها نفوذ کند. یک ساعت بعد برای پاک کردنش برگردید.

۷- پاک کننده لاک ناخن را به یک دستمال میکروفایبر بمالید.

۸- یک بطری پاک کننده لاک ناخن را به آرامی روی پارچه تمیز بگذارید؛ تا جایی که شما یک نقطه کوچک از آن را روی پارچه بریزید.

۹- خراش را با پارچه پاک کنید.

۱۰- با استفاده از پارچه ای که پاک کننده لاک ناخن دارد، آن را روی خط و خش ها بکشید. هنگامی که مطمئن شدید که تمام پاک کننده لاک ناخن از بین رفته است، می توانید شیشه صاف و تمیزتان را تحسین کنید.

۱۱- مقدار مساوی از خردل خشک و سرکه سفید را باهم مخلوط کنید تا خمیری تشکیل شود. این خمیر را روی خش ها بمالید و بگذارید خشک شود. برای خشک کردن، خمیر را با یک پارچه تمیز کنید.

منبع : چاره چی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.