تبیان، دستیار زندگی

شروط رهبر انقلاب با تصویب پالرمو و CFT محقق نمی‌شود

هیچ کدام از شروطی را که رهبر انقلاب برای مجمع تشخیص مصلحت نظام گذاشته اند در موضوع لوایح پالرمو و CFT محقق نمی‌شود و امیدواریم آیت الله آملی لاریجانی؛ اولین فقیه تاریخ تشیع نباشد که سند استعماری امضاء می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اعتراضات
دانشجویان و اقشار مختلف مردم که در اعتراض به احتمال تصویب  پالرمو و CFT در مسجد لولاگر تهران تحصن کرده اند در بیانیه سوم خود اعلام کردند: هیچ کدام از شروطی را که رهبر انقلاب برای مجمع تشخیص مصلحت نظام گذاشته اند در موضوع لوایح پالرمو و CFT محقق نمی‌شود و امیدواریم آیت الله آملی لاریجانی؛ اولین فقیه تاریخ تشیع نباشد که سند استعماری امضاء می‌کند.

در این بیانیه آمده است:
مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای نگهبان ترجیح می‌دهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم، مسجل و واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل قبول مجمع، آن‌هم برای مدتی معین و موقت اعمال شود.اِعمال مصلحت باید با نگاه بلندمدت و نه روزمره، صورت پذیرد و برای تشخیص آن، بحث‌های دقیق، کامل و مستدل با حضور فعال همه اعضا از جمله فقهای شورای نگهبان انجام شود" ( ۲۲شهریور ۱۳۹۶ دیدار رهبرانقلاب با اعضای مجمع تشحیص مصلحت نظام)

تقریبا هیچ کدام از شروطی را که رهبر انقلاب برای مجمع تشخیص مصلحت نظام گذاشته اند در موضوع لوایح پالرمو و CFT محقق نمی‌شود. آیا لوایح پالرمو و CFT مهم و مسجل و واضح اند؟ مگر وزیر محترم امور خارجه در مجلس شورای اسلامی نگفت "نه من نه رئیس جمهور هیچ تضمینی نمی دهیم" و بعدا فایده این لوایح را صرفا " گرفتن بهانه از غربی ها" اعلام کرد آیا صرف گرفتن بهانه از غربی ها بسیار مهم و مسجل و واضح است؟

آیا اعضای محترم مجمع تشخیص به این آیه قرآن باور ندارند که کفار از ما راضی نخواهند شد مگر این که از باورهایمان دست برداریم؟ چطور این لوایح واضح و مسجل و مهم اند که دو کمیسیون تخصصی مجمع تشخیص آن را مغایر با مصلحت تشخیص داده اند؟

آیا اعضای محترم، نظر کارشناسی و تخصصی کمیسیون های زیر نظر خود را به سیاسی بازی بعضی اعضای دولت و مجلس ترجیح میدهند؟

اما مهترین بخش صحبت های رهبری موقت بودن این مصلحت است، سوال مهم ما این است آیا ما می توانیم این لوایح را به صورت موقت قبول کنیم؟ قطعا جواب همه ی متخصصین خیر است.

مگر رهبری انقلاب نفرمودند که "بحث‌های دقیق، کامل و مستدل" صورت بگیرد؟چطور اعضای محترم برخلاف نظر تخصصی میخواهند نظرات شخصی خود را اعمال کنند؟

و اما حرف متحصنین با رئیس مجمع تشحیص مصلحت نظام حضرت آیت الله آملی لاریجانی، حضرت ایت الله آملی امیدواریم شما اولین فقیه در تاریخ تشیع نباشید که سندی استعماری را امضا میکند که سبب تسلط کفار بر مسلمین می باشد.
منبع:خبرگزاری فارس