تبیان، دستیار زندگی

رونمایی از پروژه انرژی اتمی برای نخستین بار در نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 11 تا 22 بهمن ماه برگزار خواهد شد که در این ایام برای نخستین بار پروژه انرژی اتمی رونمایی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست خبری


نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز چهارشنبه سوم بهمن ماه با حضور علی اصغر جعفری، رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار داوود عامری، رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات ساختمان شهدای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و این 40سالگی به معنای سن بلوغ و پختگی است و ما هم در آستانه آغاز بعثت انقلاب اسلامی برای تأثیرگذاری و عمق بخشی کرامت انسانی و تعالی بشر هستیم که امیدواریم در این مسیرتأثیرگذار باشیم.

وی افزود: ملت ایران طی این چهل سال روزهایی پراز فراز و نشیب داشته است؛ روزهایی که وحدت، ایثار و از خودگذشتگی نشان دادند تا امروز اندیشه انقلاب اسلامی قدرتمندتر و بالنده تر از همه سال ها باشد و دشمنان در مواجه با انقلاب اسلامی از هر دوره مأیوس تر و ناتوان تر شوند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن اشاره به برنامه‌های ویژه گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پس از پالایش برنامه‌ها در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، 207 برنامه به انتخاب نهایی رسید که از این تعداد 25 برنامه در سطح «الف»؛ 40 برنامه در سطح «ب» و 140 برنامه استانی است. البته برنامه‌های سطح «الف» و «ب» به صورت ملی و بین‌المللی خواهد بود.

وی برگزاری نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی را یکی از برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی از یازدهم تا 22 بهمن با حضور 40 دستگاه، سازمان، نماد کشوری و لشگری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد. این نمایشگاه در دو فضای سالن بالغ بر پنج هزار متر مربع و فضای چادر پنج هزار متر مربع اجرا می‌شود.

جعفری اظهار کرد: نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی شامل دو هزارمتر فضای نمایشگاهی، یک هزارمتر فضای گالری و 65 هزار متر مربع فضای موزه است. مجموعا چیزی بالغ بر 75 هزار مترمربع برای فضای نمایشگاهی آماده شده تا طی 12 روز میزبان بازدیدکنندگان باشد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه شاهد برگزاری 20 نشست تخصصی خواهیم بود. همچنین علاوه بر پوشش خبری نمایشگاه توسط شبکه‌های استانی و ملی، 30 شبکه خارجی پوشش دهنده برنامه‌های نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی خواهند بود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: پیش‌بینی مان این است که نزدیک به یک هزار دستاورد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، پژوهشی، صنعتی، دفاعی و بین‌المللی  در نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

وی افزود: برای این نمایشگاه ظرفیت‌مان محدود بود تا جایی که برخی از متقاضیان درخواست حداکثر 150 متر فضا برای معرفی دستاوردهای شان داشتند اما ما براساس ظرفیت‌های موجود فضا در اختیارشان قرار دادیم و از آنها درخواست کردیم که حداقل از امکان گزارش کار عبورکنند و بیشتر به معرفی دستاوردهای شان بپردازند.

جعفری اظهار کرد: 40 دستاورد شاخص جمهوری اسلامی در قالب‌های متفاوت همچون پوستر و اینفوگرافی ارائه می شود. همچنین فعالیت های فرهنگی، رفاهی و تفریحی برای مردم، کودکان ونوجوانان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به رونمایی از یک پروژه اتمی در ایام نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی گفت: در ایام نمایشگاه از پروژه انرژی اتمی رونمایی خواهد شد و در این ایام پروسه تولید از اکتشاف تا کاربری های صلح آمیز هسته ارائه می شود.

به گفته وی رونمایی پروژه انرژی اتمی، برای نخستین بار در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ایام نمایشگاه خواهد بود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی، شش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استانی به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. این درحالی است که سال گذشته شاهد رونمایی از 10 موزه در همین قالب بودیم.

وی یادآور شد: در مراسم افتتاحیه همه مسئولان لشکری و کشوری حضور خواهند داشت و حضور یکی از رؤسای قوا و رئیس ستاد نیروهای کل مسلح مهمان ویژه مان است.

جعفری با اشاره به اهداف برگزاری نشست های تخصصی در نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی گفت: هدف مان این است که دستاوردهای نظام به مردم معرفی شوند و همچنین امید را در دل مردم تقویت کنیم و درعین حال به ایجاد تقویت و هم افزایی میان مردم بپردازیم.

وی افزود: سفیران همه کشورها به نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی دعوت شده اند. همچنین از همه دستگاه ها و نهاد درخواست  کردیم اگر همزمان مهمان خارجی داشتند به نمایشگاه دعوت کنند. البته رایزنی هایی داشته ایم تا در این ایام میزبان گردشگران خارجی باشیم.


منبع : روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس