تبیان، دستیار زندگی

عبادت خالصانه شرط استجابت دعا است

حجت‌الاسلام سیدعباس کاظمی گفت: بنا به فرموده حضرت فاطمه زهرا(س) اگر می‌خواهید دعای شما مستجاب شود، باید بهترین و خالصانه‌ترین عبادت‌ها را در درگاه خدا انجام دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دعا

حجت‌الاسلام سیدعباس کاظمی، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که شب گذشته، دوم بهمن‌ماه در مجتمع آدینه شهرستان کوهبنان برگزار شد، گفت: بنا به فرموده حضرت فاطمه زهرا(س) اگر می‌خواهید دعای شما مستجاب شود، باید بهترین و خالصانه‌ترین عبادت‌ها را در درگاه خدا انجام دهید.
وی ادامه داد: وقتی نعمتی را نیاز دارید صبور باشید، چراکه ممکن است اعطای آن نعمت برای شما خیری در بر نداشته باشد و مصلحت نباشد که آن نعمت فورا به دست انسان برسد.
حجت‌الاسلام کاظمی تأکید کرد: تنها عبادات و حضور در درگاه حضرت حق برای انسان ماندگار است؛ اگر انسان در دنیا غنی یا فقیر باشد بالاخره روزی باید دنیا را ترک کند.
وی بیان کرد: گروهی از افراد ممکن است حتی قرن‌ها پس از مرگ پرونده اعمال‌شان مفتوح باشد و مرتب ثواب برای‌شان نوشته شود، از جمله کسانی که وقفی کردند یا خیراتی از خود به جای گذاشته‌اند که منشأ خیرات برای دیگران است.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: نشستن و حضور در جلسه عزاداری حضرت زهرا(س) عبادت محسوب می‌شود؛ شخصیتی که در زندگی خویش عبادت و خدمت به بندگان را سرلوحه امورات خویش قرار می‌داد.
وی تأکید کرد: دعا باید در زمان خودش انجام شود؛ در نیمه شب و سحرگان بر دعا کردن تأکید شده و برخی مکان‌ها مانند مجالس روضه‌خوانی، حرم ائمه و امامزادگان و... برای دعا کردن سفارش شده است.
حجت‌الاسلام کاظمی یادآور شد: بهترین الگوی ما در زندگی پیامبران، حضرت بی بی دو عالم و فرزندان بزرگوار ایشان هستند که همواره از عزت و آبرو در نزد خدا برخوردار بوده و تمام نعمت‌ها به‌واسطه وجود آنان است.

منبع: خبرگزاری قرآن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.