تبیان، دستیار زندگی

سانسور تن تئاتر را زخمی کرده است

بهزاد فراهانی که به تازگی بار دیگر رییس هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر شده است با انتقاد از سانسور بی قاعده در تئاتر درباره اولویت های کاری انجمن سخن گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


بهزاد فراهانی

بهزاد فراهانی درباره انتخاب مجددش به عنوان رییس هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر در گفتگو اظهار کرد: ما ۱۵ صنف هستیم که زیرمجموعه هیات مدیره خانه تئاتر باید طبق آیین نامه عمل کنیم و همین امر باعث شده آزادی عمل صد در صدی برای انتخاب و تصمیم گیری نداشته باشیم ولی امیدواریم در آینده برای هدفمندسازی خانه تئاتر به این موضوع توجه شود تا مدیران صنوف نیز بتوانند تصمیم گیرنده باشند و به مشکلات و چالش‌ها رسیدگی کنند.

وی درباره اهداف و دغدغه های خانه تئاتر توضیح داد: هدف من بیش از هر چیز این است که سانسور از جامعه تئاتر کنار کشیده شود و از سوی دیگر به بی‌خانمان‌هایی که مستاجر هستند و توان پرداخت اجاره‌بها را ندارند کمک کنیم زیرا بیشتر مسایل صنفی ما به بیکاری مرتبط است و باید این موضوعات را اولویت قرار دهیم.

فراهانی در ادامه از دلایل مشکلات تئاتر گفت: بیشتر معضلات در حوزه تئاتر رفتار ناعادلانه و ناخواسته سانسورچی‌ها است که پیکر تئاتر را زخمی کرده است.

رییس هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر از برنامه‌های خود در آینده بیان کرد: برنامه‌های ما در آینده این است که آموزش صنفی را گسترش دهیم و نشست‌های خبری بیشتری برگزار کنیم تا تحولاتی در این حوزه با توجه به برنامه‌ریزی ها داشته باشیم.

وی در پایان گفت: درکنار همه مشکلاتی که جامعه هنری و تئاتر دارد باید حواسمان باشد تا وحدت و همبستگی بین هنرمندان حفظ شود.

منبع:خبر گزاری صبا/نسترن معصوم‌پور