تبیان، دستیار زندگی

خانواده، دوستان و جانورهای تام گیتس شناسایی شدند

دوازدهمین جلد از مجموعه کتاب‌های تام گیتس با عنوان «خانواده، دوستان و جانورهای پشمالو» با ترجمه آتوسا صالحی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«خانواده، دوستان و جانورهای پشمالو»
«خانواده، دوستان و جانورهای پشمالو» عنوان دوازدهمین جلد از مجموعه کتاب‌های تام گیتس اثر لیز پیشون است که به تازگی با ترجمه آتوسا صالحی از سوی انتشارات افق راهی بازار کتاب شده و پر از هنرنمایی‌های تام گیتس، خواندنی‌ها و عکس‌های جالب و خنده‌دار و یک میلیون امتیاز برای تام است.

در این جلد تام برای كارِ كلاسی‌اش كلی وقت می‌گذارد و كلی واقعیت‌های جورواجور درباره‌ خانواده و دوستانش می‌فهمد. مثلا این كه مامان و بابا سرِ قضیه‌ خوردن كیك با همدیگر آشنا شده‌اند كه داستان كاملش توی كتاب هست. درباره‌ موجودات محبوبش یعنی پشمالوها هم یك‌عالمه نكته كشف می‌كند. مثلا اینكه گربه‌ها هفتاد درصد عمرشان را خواب‌اند.

داستان‌های «تام گیتس» تلفیقی از متن و تصویرند و بیشتر حجم این کتاب‌های قطور و پربرگ را تصویر پر کرده که همین امر به علاوه طنز اثر آن را برای کودکان به ویژه کودکان کم‌خوان مناسب کرده است. از دیگر ویژگی‌های این مجموعه این است که کودکان با خواندن داستان‌های تام گیتس نوشتن را فعالیتی سرگرم‌کننده خواهند یافت و احتمالا به نوشتن و روایت کردن با کمک تصویر تشویق خواهند شد.

ماجراهای «تام گیتس» نخستین مجموعه‌ای است که لیز پیشون برای نوجوانان نوشته و تا به امروز به بیش از ۳۶ زبان ترجمه شده است و طرفداران بسیاری در بین کودکان سراسر دنیا دارد. نخستین جلد مجموعه «تام گیتس» جایزه‌ کتاب خنده‌دار رولد دال و جایزه واترستونز و جایزه ردهاوس را در کارنامه خود دارد. جلد چهارم این مجموعه هم جایزه‌ بلوپیتر را از آن خود کرده است.

انتشارات افق، کتاب «خانواده، دوستان و جانورهای پشمالو» را در قالب 264 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 190 هزار تومان منتشر کرده است.

منبع:ایبنا