تبیان، دستیار زندگی

مرور زندگی سه راوی شهید در «تاریخ‌نگاران و راویان صحنه نبرد»

جلد سوم از مجموعه کتاب «تاریخ‌نگاران و راویان صحنه نبرد» با معرفی سه راوی شهید منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب «تاریخ‌نگاران و راویان صحنه نبرد»

کتاب سوم از مجموعه «تاریخ‌نگاران و راویان صحنه نبرد» به کوشش فاطمه وفایی‌زاده به «محمدتقی رضوای»، «سعید عیسی‌وند»، «حسین‌ الله‌داد» می‌پردازد.

تدوین‌گر این کتاب در مقدمه با اشاره به این‌که سومین جلد از کتاب «تاریخ‌نگاران و راویان صحنه نبرد» بر اساس گفت‌وگو با خانواده، دوستان و آشنایان این شهیدان نوشته شده است، می‌نویسد: «در میان این سه شهید بزرگوار که آثار گرانقدری را در زمینه ثبت وقایع جنگ به جای گذاشته‌اند، شهید رضوانی، بیشتر سعی کرد این کارِ نو [روایت‌گری] را بهبود دهد؛ شهید الله‌داد بنا به وظیفه این کار را پذیرفت در حالی که خودش با روحیه نظامی که داشت، ترجیح می‌داد در عملیات شرکت کند؛ شهید عیسی‌وند هم مجال چندانی در این کار پیدا نکرد و ۱۵ روز بعد از اعزام به جبهه به عنوان راوی، به شهادت رسید.»

در این کتاب مقاطع مختلف زندگی هر شهید به همراه تصاویری رنگی در میانه متن کتاب آمده است. در پایان هر بخش نیز تصویری از اسناد روایتگری شهیدان ثبت شده است.

جلد سوم «تاریخ‌نگاران و راویان صحنه نبرد» را انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با شمارگان یک‌هزار نسخه، قطع رقعی، ۲۸۸ صفحه و به بهای ۲۰‌هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

منبع: مهر