تبیان، دستیار زندگی

استفاده از اشعار معاصر و شاعران کهن عرصه ادبیات

تنظیم‌کننده و مدیر هنری آلبوم "پیدای پنهان" می‌گوید در این آلبوم از از زمینه موسیقی جز، امبینت و موسیقی پاپ استفاده شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 آلبوم

آلبوم "پیدای پنهان" هفته گذشته با همکاری چهره‌های سرشناس موسیقی منتشر و مراسم رونمایی آن نیز جمعه گذشته برگزار شد.

"پیدای پنهان" تازه‌ترین اثر با صدای شاهد سبحانی‌پور است که با تنظیم فهام گوهری و در قالب ۹ قطعه به نام‌های "رخ یار"، "ققنوس"، "پیدای پنهان"، "خرم آن روز"، "گل آفتابگردان"، "بی‌نشان"، "هفت‌دریا"، "مهربان‌تر" و "نام من عشق است" به اجرا در آمده است.

در این مجموعه بابک ریاحی پور، فیروز ویسانلو، مسعود همایونی، همایون نصیری، کریم قربانی، عماد نکویی، مهرداد عالمی، فهام گوهری، بهرنگ نادری، حامد ملک و پیام مصلحی به‌عنوان نوازنده همکاری کرده‌اند. آلبوم در فضایی بین موسیقی پاپ کلاسیک و پاپ راک به اجرا درآمده و اشعار همگی کلاسیک هستند.

فهام گوهری تنظیم‌کننده و مدیر هنری این آلبوم درباره این اتفاق به هنرآنلاین گفت: من و شاهد سبحانی‌فر خواننده در یک دانشگاه تدریس می‌کردیم، اما آشنایی عمیقی بین ما صورت نگرفت، تا اینکه برای همکاری یک قطعه در سال 90 آشنایی ما جدی شده و ادامه پیدا کرد تا به انتشار یک آلبوم منجر شد.

او ادامه داد: برای این آلبوم دو سال زحمت کشیدیم. ملودی‌ها و هارمونی برخی قطعه‌ها صدادهی یک موسیقی فیوژن را به گوش می‌رساند. فضا و استنباط موسیقی این آلبوم شما را به فرم موسیقی جز هدایت می‌کند، اما در عین حال ما از زمینه موسیقی جز، امبینت و موسیقی پاپ هم در این آلبوم استفاده کرده‌ایم.

گوهری اضافه کرد: در این آلبوم از اشعار معاصر و شاعران کهن عرصه ادبیات استفاده کرده‌ایم و همچنین شعر حسین منزوی و محمدرضا شفیعی‌ کدکنی هم استفاده کرده‌‌ایم. در کنار آن موسیقی کار تلفیقی از موسیقی روز به‌علاوه اشعار کهن با صدای خواننده است.

این نوازنده در پایان گفت: متأسفانه امروز از گذشته و ریشه‌های فرهنگی خود در حال دوری هستیم اما موسیقی که ریشه آن در اصالت‌های فرهنگی باشد ماندگار خواهد شد. امیدوارم این آلبوم هم ماندگار شود.

منبع: هنر آنلاین