تبیان، دستیار زندگی

نمایشگاهی از بوم‌های سوزن‌دوزی‌شده

نخستین نمایشگاه انفرادی فریناز نصیرپور، هنرمند نقاش تحت عنوان «روایتِ بافتِ لکه‌ها» روز جمعه (پنجم بهمن‌ ماه) در گالری دیلمان برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 
 نمایشگاه «روایت بافت لکه‌ها»

نمایشگاه «روایت بافت لکه‌ها» حاصل پنج سال فعالیت فریناز نصیرپور است که شامل ۱۸ اثر به سبک سوزن‌دوری روی بوم می‌شود.

این نمایشگاه از روز جمعه (۵ بهمن‌ ماه) آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه (۱۶ بهمن ماه) نیز هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در گالری دیلمان ادامه دارد.

فریناز نصیرپور تحصیل‌کرده‌ی رشته‌ی گرافیک و بیش از ۵ سال است که به نقاشی روآورده و با سوزن‌دوزی روی بوم تابلوهایی انتزاعی خلق می‌کند. او در توضیح آثارش می‌گوید: سوزن‌دوزی تکنیکی بوده که به وسیله‌ی آن راحت‌تر توانسته‌ام احساسم را منتقل کنم. من این کار را روی خود بوم انجام می‌دهم، نه روی پارچه. همچنین در روند استفاده‌ از این تکنیک، زن بودنم بسیار مؤثر بوده است؛ چرا که زنان همیشه در طول تاریخ روایت‌گر موضوعات مختلفی چون جنگ، مسائل اجتماعی، خانوادگی و ... بوده‌اند.

او ادامه می‌دهد: به عنوان مثال در هنر فرش‌بافی، اغلب این زنان بوده‌اند که دست به آفرینشگری زده‌اند. برداشت من نیز در کارهایم بیشتر از جانب وجه روایت‌گری زنانه بوده است. بنابراین سعی کرده‌ام بیشتر راوی‌ قصه‌ها باشم. این قصه گاهی از نقوش فرش‌ آمده، گاهی از حروف‌ و گاهی از موارد دیگر. همچنین استفاده‌ام از حروف ریز، به نوعی بازتابی از پیچیدگی‌های ذهنی ما آدم‌های معاصر است. همه‌ی ما در طول روز یک‌سری هجویاتی در ذهن‌مان داریم و مدام پر از صداییم.

منبع: ایسنا