تبیان، دستیار زندگی

آبشار دوقلو گشت رودخان، فومن

آبشار دوقلوی گشت رودخان در موقعیت جغرافیایی N 37 07 E 49 12 در استان گیلان واقع است. آبشار دو قلو گشت رودخان از جاذبه های طبیعت استان گیلان در ۱۴ کیلومتری شهر فومن و در روستای گشت رودخان واقع شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


آبشار دوقلو گشت رودخان

درمسیر منتهی به گرد اولس آخرین آبادی گشت رودخان بعد از پشت سر گذاشتن مناطق جلگه ای به آبادی تکله کش می رسید رودخانه کوچکی که از کوههای ریزک ربار و پلنگ لونه سرچشمه می گیرد در مسیر خود چند آبشار زیبا دارد، بعد از آن دره خلل و سپس مسیر منتهی به ییلاق که رودخانه بزرگ و زلال و همیشه پر آب گشت رودخان در آن جاریست آبشارهای متعدد و بسیار چشم نوازی را پدید آورده است.
آبشار دوقلو گشت رودخان

گشت رودخان در ۱۵ کیلومتری جنوب فومن قرار دارد . برای سفر به گشت رودخان ابتدا از شهر فومن به سمت جاده قلعه رودخان حرکتتون رو آغاز کنید پس از طی مسافت ۷ کیلومتر و گذر از دهستان گشت و روستای کردمحله به پل روی رودخانه و سپس سه راهی می رسید که بلافاصله بعد از پل می بایست گردش به راست کنید در این مسیر ۸ کیلومتری، همچنان که تابلوهای راهداری راهنمای خوبی برای ادامه هستند از روستاهای کیش رودبار ، سیدسرا ، تله کنگاه ، تنگ‌دره (کمال محله) عبور می کنید تا به میدان اصلی گشت رودخان(پیرسرا) برسید. اگر از محله پیرسرا حدود دو ساعت به پیاده روی در جنگل بپردازید به این آبشار زیبا می‌رسید.

منبع: سایت کویرها و بیابان های ایران