تبیان، دستیار زندگی

علت حضور کمرنگ بیت‌الاحزان در آزمون قرآن

شاهسونی علت حضور کمرنگ بیت‌الاحزان در آزمون سراسری حفظ قرآن را عدم دریافت پرونده کاربری برخی شعب این موسسه اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بیت الاحزان قران
ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن هم‌اکنون در سراسر کشور در حال اجرا است. برخی از موسسات قرآنی کشور با تعداد ثبت‌نامی بیشتر در صدر موسسات قرار گرفته‌اند امّا بر خلاف انتظار، نام موسسه بیت‌الاحزان در میان موسساتِ پیشرو و پیشتاز نیست، این در حالی است که سال گذشته شعبات این موسسه حضور پررنگی در نام‌نویسی آزمون داشتند.

حجت‌الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در این باره می‌گوید: خودمان به شعب بیت‌الاحزان اعلام کرده‌ایم که ثبت‌نام نکنند. 

مدیر موسسه بیت‌الاحزان، عدم صدور پرونده کاربری به برخی از موسسات را علت اصلی این تصمیم دانست و گفت: شورای سیاست‌گذاری آزمون سراسری حفظ، اجازه ویژه‌ای را به مؤسسه بیت‌الاحزان و دو مؤسسه بزرگ قرآنی کشور جهت ثبت‌نام مجزای شعب در آزمون داده است  امّا به‌دلیل اینکه بسیاری از شعب این مؤسسه هنوز پرونده کاربری این آزمون را دریافت نکرده‌اند، به شعب اعلام شده تا زمان افتتاح پرونده، تمامی شعب از نام‌نویسی در آزمون خودداری کنند.
نام‌نویسی در آزمون سراسری قرآن کریم بنابر اعلام شورای سیاست‌گذاری، تا پنجم بهمن‌ماه اعلام شده است و زمان زیادی برای حضور شعب موسسه بیت‌الاحزان در این آزمون وجود ندارد.

حجت‌الاسلام شاهسونی با اعلام خبر تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ گفت: با توجه به این که روند ثبت پرونده کاربری شعب کمی طول کشید، خوشبختانه با رایزنی‌های صورت‌گرفته، مهلت آزمون تا 10 بهمن تمدید شد و هم‌اکنون بیشتر شعب بیت‌الاحزان رمز عبور ویژه شعبه خود را دریافت کردند و از امروز ثبت‌نام قرآن آموزان را آغاز می‌کنند.

این فعال قرآنی با اشاره به حضور گسترده شعب بیت‌الاحزان در استان فارس اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده با افزوده‌شدن آمار ثبت‌نام‌کنندگان بیت‌الاحزان به آمار، رتبه استان فارس از لحاظ تعداد ثبت‌نام کننده جهش و خیز چشمگیری داشته باشد.

گفتنی است، تعداد ثبت‌‌نام‌ در سامانه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن به نشانی www.quranedu.ir تا اول بهمن‌، از مرز 92 هزار نفر عبور کرده است و استان اصفهان با بیشترین ثبت‌‌نام، رتبه نخست استانی را تاکنون کسب کرده و پس از آن استان‌‌های کرمانشاه، خراسان رضوی، تهران و کرمان در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند و در بخش شهرستانی نیز شهر قم همچنان در جایگاه برتر قرار دارد و در بخش مؤسسات نیز جامعةالقرآن بانوان شاهرود پیشگام است. استان‌های ایلام، هرمزگان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر نیز آخرین استان‌ها از لحاظ تعداد ثبت‌نامی هستند.

منبع:
باشگاه خبرنگاران پویا