تبیان، دستیار زندگی

نسخه کرومیوم مرورگر مایکروسافت

نسخه کرومیوم مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) به زودی منتشر می‌شود. مایکروسافت با عرضه یک نسخه کروم از مرورگر خود می‌خواهد کاربران بیشتری را جذب کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ماکروسافت
مایکروسافت پیشتر این شایعه را تایید کرد که به دنبال توسعه نسخه کرومیوم مرورگر مایکروسافت اج است. این کمپانی حالا تایید کرده است که می‌خواهد مرورگر جدید مبتنی بر پلتفرم کرومیوم خود را به جز ویندوز 10، به سیستم عامل‌های دیگری همچون ویندوز 7، 8 و مک او اس نیز ببرد.

مرورگر مایکروسافت اج هم اکنون از موتور EdgeHTML استفاده می‌کند. مدل جدید آن با کدنام Anaheim، مبتنی بر پلتفرم کرومیوم ساخته خواهد شد و از موتور رندر Blink و V8 JavaScript بهره می‌برد. کرومیوم یک پلتفرم مرورگر متن باز توسعه پیدا کرده توسط شرکت گوگل است که در مبنای مرورگر خود گوگل، کروم، و همچنین اپرا نیز قرار گرفته است. این باعث می‌شود کرومیوم و موتور Blink به دلیل محبوبیت ذاتی که دارند، در سراسر وب محبوب شوند.

در حال حاضر زمان انتشار این مرورگر نونوار شده مشخص نیست. شاید نسخه‌های آزمایشی آن از اوایل سال آینده منتشر شوند، اما عرضه‌ی آن به بیش از یکسال به طول خواهد انجامید.



این تغییر نیز عمدتا به خاطر استفاده بردن از این محبوبیت است. اج در حال حاضر از سازگاری بسیاری از سایت‌ها رنج می‌برد، در حالی که به درستی با کروم بهینه شده‌اند.

با تغییر اج به کرومیوم، مایکروسافت می‌تواند اهرمی برای محرومیت باشد و به جای آنکه از توسعه دهندگان وب بخواهد در هدف گذاری‌هایشان تغییراتی دهند، رو به جلو حرکت کند.

جابجایی به کرومیوم، تنها به مسائل فنی مرورگر محدود می‌شود. بدین ترتیب برخلاف تصور کاربران، ظاهر مرورگر تغییری نخواهد داشت و اج همچنان مانند گذشته در خدمت کاربران خواهد بود، تنها سازش‌پذیری آن بیشتر می‌شود.

چون کرومیوم متن باز است، مایکروسافت نیز می‌خواهد آن را در اختیار کاربران قرار دهد؛ این باعث می‌شود سایر مرورگرهای کرومیوم نظیر کروم هم در ویندوز بهبود پیدا کنند.

دومین بخش مهم داستان این است که مایکروسافت می‌خواهد نسخه کرومیوم مرورگر اج را به سایر سیستم عامل‌ها نیز ببرد. به جای آنکه مرورگر جدید این شرکت منحصر به استفاده در ویندوز 10 باشد، شما می‌توانید از آن در دیگر پلتفرم‌ها نظیر ویندوز 7، ویندوز 8 و مک او اس اپل نیز استفاده کنید.

منطقی است که این تصمیم مایکروسافت می‌تواند توسعه در اکثر سیستم‌عامل‌ها را آسان کند، اما باعث پیشرفت در جذب کاربران نیز شود. نسخه کرومیوم مرورگر مایکروسافت اج به‌روزرسانی‌های زیاد و دائمی را به ارمغان می‌آورد.

انتقال به کرومیوم، همچنین باعث می‌شود تا اج به طور مرتب به‌روز شود. در حال حاضر به‌روزرسانی‌های اج با به‌روزرسانی‌های سیستم عامل ویندوز گره خورده است که به معنای تنها چندین به‌روزرسانی در عرض سال است. اما به لطف کرومیوم، مرورگر اج با سرعت زیادی در سیستم عامل‌های مختلف به‌روزرسانی می‌شود.

در حال حاضر زمان انتشار این مرورگر نونوار شده مشخص نیست. شاید نسخه‌های آزمایشی آن از اوایل سال آینده منتشر شوند، اما عرضه‌ی آن به بیش از یکسال به طول خواهد انجامید.
منبع: گجت نیوز