تبیان، دستیار زندگی

راهکارهایی برای چیدمان اتاق های بدون پنجره

اتاق بدون پنجره می تواند دلگیر و تاریک باشد و ما را غمگین و افسرده کند. باید بپذیریم که اتاق بدون پنجره بخشی از واقعیت آپارتمان های کوچک امروزی است. اگر در خانه تو هم اتاق بدون پنجره ای وجود دارد، تسلیم این تاریکی و دلگیری نشوید و با آن مبارزه کنید! ما در این مقاله چند راهکار برای چیدمان اتاق بدون پنجره را به شما معرفی می کنیم. با به کارگیری این راهکارها می توانید غار تاریک و دلگیرتان را به فضایی شاد و زیبا تبدیل کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چیدمان، پنجره، پرده، آینه، لوستر، اکسسوری، رنگ روشن، زیبایی

۱- یک نقطه تمرکز در فضا ایجاد کنید:

اولین نکته برای چیدمان یک اتاق بدون پنجره این است که یک نقطه تمرکز در فضا ایجاد کنید. این نقطه ممکن است شومینه، تابلوی نقاشی چشمگیر یا یک قفسه زیبا پر از وسایل تزئینی و رنگی باشد. وقتی کسی وارد اتاق می شود، چشمان او به سرعت جذب این نقطه تمرکز می شود و به این نکته که در این اتاق پنجره ای وجود ندارد توجهی نمی کند. نقطه تمرکزی که انتخاب می کنید در چیدمان وسایل هم نقش خواهد داشت.

۲- یک پنجره تقلبی درست کنید:

گاهی اوقات تقلب بهترین راه برای سر و سامان دادن به اوضاع است. یک آینه بزرگ تهیه کنید که بخش بزرگی از دیوار را پوشش دهد. سپس در هر طرف آینه یک پرده بلند و زیبا آویزان کنید. بازتاب نور در آینه، فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان می دهد و باعث می شود اتاق نورانی تر به نظر برسد.

۳- از لامپ ها غافل نشوید:

مهم است که در یک اتاق بدون پنجره، از همه انواع لامپ استفاده کنید (لامپ های دیواری، لوستر، آباژور و چراغ های رومیزی). اما نکته ای که باید آن را در نظر داشته باشید این است که این منابع نوری باید پراکنده باشند و در تمام فضای اتاق از آن ها استفاده شود. از لوسترهای حباب دار در مرکز سقف استفاده کنید؛ روی زمین آباژورهای پایه دار بگذارید و در دیوارها از لامپ های دیواری استفاده کنید. نباید اجازه دهید هیچ بخشی از اتاق تاریک تر از بخش های دیگر به نظر برسد.

۴- مناسب ترین لامپ را انتخاب کنید:

دما و نور حاصل از لامپ های حبابی تأثیر فراوانی در حال و هوای فضا دارد. در یک اتاق بدون پنجره، باید اطمینان داشته باشید که از لامپ های حبابی نور روز استفاده کنید. این لامپ ها نور روشن و صافی را برای خانه فراهم می کنند که رنگ زرد روشن دارد و مشابه نور خورشید است و این احساس را به بیننده منتقل می کنند که در معرض نور خورشید قرار دارد.

۵- از آینه ها استفاده کنید:

آینه ها نور را بازتاب می کنند و فضا را روشن تر می کنند؛ چرا که با بازتاب نور میزان آن بیشتر به نظر می رسد. در یک اتاق های بدون پنجره تا حد امکان و متناسب با دکوراسیون خانه باید از آینه ها استفاده کرد تا حجم بیشتری نور انعکاس پیدا کند. در مورد قاب آینه ها نگرانی نداشته باشید. می توانید متناسب با مبلمانی که انتخاب کرده اید، از انواع آینه ها با قاب های ساده یا طلایی استفاده کنید. آینه هایی با قاب های براق و طلایی ترند سال ۲۰۱۹ هستند و خانه را بسیار جذاب می کنند.

۶- از اکسسوری های براق و اجزاء فلزی صیقلی استفاده کنید:

مثل آینه ها، اجزاء فلزی هم نور را بازتاب می کنند و به فضا درخشش می دهند. از قاب عکس های فلزی براق استفاده کنید یا اکسسوری های براق و متالیک را انتخاب کنید. شمعدان های فلزی را فراموش نکنید. سطوح براق و بازتاب کننده نور مثل کریستال ها هم انتخاب خوبی برای روشن تر کردن فضا هستند.

۷- خطوط ساده را دست کم نگیرید:

از مبلمانی با خطوط ساده استفاده کنید چرا که سادگی فضا را منظم تر نشان می دهد. از طرف دیگر، استفاده از اجزاء و مبلمان شلوغ و درهم، فضا را آشفته و به هم ریخته و تاریک می کند. مبل ها و صندلی های منبت کاری شده و بزرگ مناسب اتاق بدون پنجره نیستند. به هر طریقی باید از شلوغی و به هم ریختگی این اتاق دوری کنی. همه چیز را ساده و مینیمال انتخاب کن تا فضا ساده تر و منظم تر به نظر برسد.

۸- از رنگ های روشن استفاده کنید:

استفاده از رنگ های روشن فضا را با طراوت می کند و به دلبازتر و بزرگ تر به نظر رسیدن اتاق کمک می کند. در اتاق بدون پنجره تا حد امکان باید از رنگ های مکمل و متضاد دوری کرد. رنگ های جلوه گر و شلوغ ممکن است فضا را به هم ریخته و آشفته کنند و بی پنجره بودن اتاق بیشتر به چشم بیاید. تا حد امکان در یک اتاق بدون پنجره از رنگ های روشن و خنثی استفاده کن یا به سراغ رنگ های پاستلی و ملایم برو تا آرامش فضا بیشتر شود.
منبع : منودلیار 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.