تبیان، دستیار زندگی

حضرت زهرا(س) عمق فاجعه حکومت بشری مبتنی بر نفس را درک کردند

حجت الاسلام عابدینی گفت: حضرت زهرا(س) عمق فاجعه غصب ولایت توسط غاصبان را درک کرده بودند که مردم به حکومت بشری بر مبنای نفس مبتلا شده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حضرت زهرا

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا عابدینی» به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قبال عمر انسان ابدیت را برای او قرار داده است بنابراین هر لحظه آن بسیار ارزشمند است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند به انسان این توانایی را داده است که با اعمال خود در هر لحظه ابدیتی همراه با سعادت را برای خود رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی درباره توانایی حقیقت وجودی انسان، عنوان کرد: نفس انسان در دایره زمان و مکان محدود نیست بنابراین وقتی محبت اولیاء الهی همچون اهل‌بیت(ع) در دل او شکل بگیرد اگر آرزوی واقعی یاری ائمه معصومین(ع) را داشته باشد او را می‌سازد.

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به روایتی از امام حسن عسگری(ع)، اظهار کرد: عملی که نازله وجود محدود انسان باشد در حدی که تکلیف انجام بدهد خوب است اما یک زمانی با این نیت که خداوند امر کرده مشتاقانه انجام می دهد این مشتاق بودن عمل را به مرتبه محبت و امر الهی می‌برد و عمق عمل به حقیقت لامتناهی گره می‌خورد.

وی افزود: کسی هم که هر عمل و نیکی را با محبت امیرمومنان امام علی(ع) انجام بدهد همه سیئات او در دنیا می‌ریزد و توفیقات زیادی به دست می‎آورد. بدن انسان نسبت به نفس او همچون یک انگشتر در بیابانی گسترده است، نسبت نفس نسبت به روح نیز همچون یک انگشتر بر بیابان های گسترده است؛  بنابراین عملی که در حیطه بدن، نفس و روح انجام می‎شود دارای اثراتی بسیار متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) عمق فقدان پیامبر(ص) و غصب ولایت توسط غاصبان را درک می‌کرد، ابراز کرد: بدون ولی خدا مردم به حکومت بشری بر مبنای نفس مبتلا می‌شدند که حضرت زهرا(س) قیام کردند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز حاکمیت نظام جمهوری اسلامی الهی است هر کس نیت و آرزوی حمایت از ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را داشته است امروز باید از ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی دفاع کند.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.