تبیان، دستیار زندگی

عدم وجود روحیه جهادی عامل شهادت حضرت زهرا(س) بود

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: مردم زمان حضرت زهرا(س) پس از رسول خدا(ص) خود و خانواده خود را به پیامبر(ص) و جهاد ترجیح دادند که حضرت زهرا(س) به شهادت رسیدند ولایت غصب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام ماندگاری
حجت الاسلام والمسلمین «محمد مهدی ماندگاری» شامگاه یکشنبه (۳۰دی) به مناسبت ایام فاطمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت فرمودند خداوند ایمان را وسیله پاکی ما از شرک، بت پرستی کفر و نفاق قرار داده است.

استاد حوزه علمیه افزود: هرکس باطن عالم را ببیند به خدا و قیامت که باطن عالم است ایمان پیدا می کند، از ثمرات اعتقاد به قیامت این است که ایمان هرکس به آن زیاد بشود واجبات الهی را انجام داده و حرام را ترک می‌کند، دل به دنیا نمی‌بندد، بار از دوش مردم برمی‌دارد و دل کسی را نمی‌شکند.   

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ما ناشی از ضعف ایمان ما است، عنوان کرد: وقتی به خدا و قیامت توجه نکنیم برای ما پول، ظواهر، ربا، رشوه، بی حیایی، حرام خواری جلوه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه جهاد سبب عزت دنیا و آخرت انسان ها است، اظهار کرد: قرآن می‌فرماید جهاد برای مردم خوشایند نیست، جمهوری اسلامی به برکت جهاد حکومت 40 ساله طاغوت را سرنگون کرد در دوران دفاع مقدس پیروز شد، منافقان را ناامید کرده و علم کشور را پیشرفت داد و تحریم‌ها را تحمل کرد.

وی افزود: اگر روحیه جهاد ادامه پیدا کند به طور قطع مشکلات دیگر ما نیز حل شده و دشمن از ما ناامید می‌شود، وقتی مسلمانان با مجاهدت کنار پیامبر(ص) ایستادند دشمن ناامید شد اما وقتی روحیه جهاد خود را از دست دادند شکست خوردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گریه برای سوگواری ائمه معصومین(ع) باید همراه با معرفت باشد، ابراز کرد: کسانی که می‌خواهند پرچم عزت اسلام را در کنار ولی خدا بالا ببرند باید خدا، پیامبر(ص) و جهاد را از خود و خانواده خود بیشتر دوست داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: مردم زمان حضرت زهرا(س) پس از رسول خدا(ص) خود و خانواده خود را به پیامبر(ص) و جهاد ترجیح دادند که حضرت زهرا(س) به شهادت رسیدند و ولایت غصب شد، این امر برای مسلمان گریه دارد.

وی گفت: مردم مدینه تنبل نبودند 10 سال کنار پیامبر(ص) جهاد کردند اما پس از ایشان طی 200 روز روحیه عافیت‌طلبی و رفاه طلبی بر آنها تسلط پیدا کرد، خداوند نماز صبح و روزه را قرار داده که مقداری از خوش گذرانی ما کمتر شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان در سختی درست تربیت می‌شود، عنوان کرد: اگر ما روحیه جهادی خود را از دست بدهیم شکست خواهیم خورد، تنها نگذاشتن ولی خدا روحیه جهادی لازم دارد با روحیه عافیت طلبی، خودخواهی، تجمل گرایی و ثروت اندوزی نمی توان حامی ولایت شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) حضرت زهرا(س) را بسیار دوست داشتند اما اسلام را از ایشان بیشتر دوست داشتند به همین دلیل حضرت زهرا(س) فدای اسلام شدند، گفت: امروز هم دشمن قصد دارد با ایجاد مشکلات اقتصادی ما را از انقلاب، دین و ولایت جدا کند.

وی با اشاره به این روایت که شکم گرسنه دین و ایمان نخواهد داشت، اظهار کرد: اهل بیت(ع) برای حفظ آبروی اسلام به مدت سه شب خود گرسنه ماندند و غذای خود را به فقیر، یتیم و اسیر دادند، ما انقلاب کردیم که پرچم اسلام بالا برود بنابراین باید با کار و جهاد بر همه نوع سختی تحمل داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مجاهدت صرفا در جنگ نظامی نیست، ابراز کرد: امروز در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جامعه ما نیاز به مدیر مجاهد داریم که به پیروزی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه مردم کشورمان در دوران دفاع مقدس درباره جهاد اصغر پیروز شدند، گفت: امروز هم باید در جهاد اکبر که مبارزه با نفس اماره هم است پیروز شویم.

منبع: خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.