تبیان، دستیار زندگی

تنگ بغدیون، سپیدان

تنگ بغدیون در موقعیت جغرافیایی N302345 E514908 در استان فارس واقع است. تنگ بغدیون در فاصله ۲۹ کیلومتری شمال غرب اردکان فارس(مرکز شهرستان سپیدان) ، قرار دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنگ بغدیون

تنگ بغدیون در ۳ کیلومتری شمال غرب روستای ریگون واقع شده است. این تنگ یکی از زیباترین تنگ های استان فارس با دارا بودن بیش از ۱۲ آبشار دیدنی به شمار می رود. چشمه سارها و انواع گونه های گیاهی زیبا از جمله درختان گردو بلند قامت با قدمتی طولانی، چنار ، بید و … در این تنگ جلوه خاصی به منطقه داده است.
این مکان یکی از دیدنی ترین تفرجگاههای استان فارس بوده و همه ساله میزبان انبوه گردشگران علاقمند به طبیعت بکر و زیبا می باشد.
تنگ بغدیون
دسترسی

در حدود کیلومتر ۲۵ جاده اردکان فارس به یاسوج، از سمت راست جاده می توان وارد مسیر روستای ریگون شده و بعد از آن به سمت شمال غرب این روستا حرکت نمایید. از روستای ریگون تا تنگ بغدیون تقریبا ۳ کیلومتر جاده خاکی است که قسمتی را با خودرو و مابقی را با پیاده روی میتوان طی نمود.
تنگ بغدیون برای استراحت و ماندن در شب مکانی دیدنی است، ولی بدلیل نبود امکانات رفاهی مناسب، اندکی با سختی همراه است. پیشنهاد ویژه .تنگ بغدیون برای استراحت و ماندن در شب مکانی دیدنی است، ولی بدلیل نبود امکانات رفاهی مناسب، اندکی با سختی همراه است.

تنگ بغدیون


منبع: سایت کویرها و بیابان های ایران