تبیان، دستیار زندگی

خرید 21 دستگاه نردبان آتش نشانی

صبح امروز شهردار تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه طرح‌های برگزیده «پلاسكو نو» و رونمایی از «دستورالعمل جدید ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان‌ها» حاضر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حناچی
پیروز حناچی صبح امروز به همراه عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه طرح‌های برگزیده «پلاسكو نو» و رونمایی از «دستورالعمل جدید ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان‌ها» که در باغ موزه قصر برگزار شد، شرکت کرد.

شهردار تهران در این مراسم با اشاره به اینکه موضوع ساختمان پلاسکو اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: ‌اگر بتوانیم از این حادثه تلخ درس درستی بگیریم، حق مطلب را نسبت به عزیزان شهید به جا آورده‌ایم.

حناچی ادامه داد: تمامی اقدامات ما در حوزه ایمنی ساختمان‌ها، مربوط به بعد از اجباری شدن مقررات ایمنی است؛ یعنی بعد از تجربه زلزله رودبار و منجیل. از این رو، داده های روشنی از کنترل اطلاعات و نقشه‌های ساختمان‌های پیش از این تاریخ نداریم. ضمن اینکه تقریباً تمام ساختمان‌ها اعم از متعارف و غیرمتعارف، این ویژگی را دارند که باید با برنامه‌ریزی به سراغشان برویم.

شهردار تهران با بیان این‌که اولین قدم در این زمینه تهیه نقشه‌های عملیاتی است که باید در اختیار آتش‌نشانان قرار بگیرد تا در وقت حادثه بهترین تصمیم را بگیرند، گفت: تا زمان وقوع حادثه پلاسکو، حادثه ای به این گستردگی نداشتیم و در نتیجه آمادگی و تجهیزاتمان هم به همان اندازه بود.

حناچی افزود: از طریق پیگیری‌های معاونت خدمات شهری، ۲۱ دستگاه نردبان آتش‌نشانی تهیه کرده‌ایم. از این تعداد یک دستگاه نردبان ۶۴ متری و یک نردبان ۵۶ متری به صورت آنی تحویل داده شد و مابقی نیز تا آخر سال تحویل داده خواهند شد؛ این یعنی تجهیزات آتش‌نشانی‌ با قبل از حادثه پلاسکو قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه ارزش تجهیزاتی که تهیه شده تا پیش از موج‌ اخیر گرانی ارز، بیش از 190 میلیارد تومان بود، عنوان کرد: در آینده شش دستگاه نردبان ۳۲ متری، چهار دستگاه نردبان ۳۰ متری و دو بالابر ۵۰ متری از گمرک ترخیص خواهند شد. همچنین تجهیزات انفرادی تا حدی تکمیل شده اند.

شهردار تهران گفت: تهیه این موارد از برکات حادثه تلخ پلاسکو بود چراکه باید بتوانیم هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کنیم. امیدوارم هیچ گاه دوباره چنین اتفاقی نیفتد اما اگر افتاد، وظیفه ما است که بتوانیم به خوبی با آن مواجه شویم.

حناچی در پایان تاکید کرد: همچنین اجرای ضوابط و مانیتورینگ ساختمان‌ها می تواند در ارتقای ایمنی شهر‌ و شهروندان بسیار موثر باشد.
منبع: شهرنوشت