تبیان، دستیار زندگی

انتقاد از غیبت کارشناسان دین در فضای مجازی

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت فضای مجازی و نقش آن در هدایت و انحراف افکار عمومی و خصوصا نسل جوان بر ضرورت حضور کارشناسان و متخصصان حوزه دین در این فضا تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فضای مجازی

علیرضا آشناگر در نشست تخصصی رنگ‌ها و نیرنگ‌ها با انتقاد از حضور نداشتن جدی متخصصان حوزه دین و اندیشه در این فضا اظهار کرد: متخصصان و کارشناسان حوزه فرهنگ و تعالیم اسلامی جوانان را در بستر فضای مجازی تنها گذاشتند.

وی بر ضرورت استفاده بهتر از این فضا، تاکید و تصریح کرد: جوانان ما در این میدان تنها هستند و لذا همه ما و به‌خصوص اهالی اندیشه و قلم و عالمان دین، وظیفه داریم که تا با ورود موثر در این بستر به معرفی اسلام ناب و عرفان‌های اصیل و حقیقی در آن بپردازیم.

استاندار سمنان با اشاره به حضور اندیشه‌های انحرافی در بستر فضای مجازی خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی، دین ستیزی است.

‍ آشناگر با انتقاد از حضور کم رنگ متخصصان و دلسوزان در فضای مجازی گفت: استعمار به‌دنبال به انحراف کشاندن قشر جوان و پویای جامعه است و فضای مجازی یکی از مهمترین عرصه‌هایی است که از آن بهره می‌گیرند.


عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان ادامه داد: استعمار با جعل باورهای جدید به مقابله با دین به‌عنوان یک برنامه و روش کامل زندگی سالم برخاسته است و می‌کوشد با ایجاد فرق و شکاف قومی‌، جغرافیایی و مذهبی وحدت و انسجام ملی را هدف قرار دهد.

آشناگر، بر لزوم برپایی برنامه‌های فرهنگی و علمی تاکید کرد و افزود: بی‌توجهی به دغدغه‌های جوانان و عدم حساسیت در این بخش، موجبات آلوده شدن افکار آنها به فضای مسموم و تفرقه‌افکنانه فرق را فراهم می‌کند.

این مقام ارشد اجرایی، دین ستیزی و عقل‌گریزی را وجه مشترک فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی ارزیابی و اضافه کرد: عرفان‌های اصیل و واقعی، انسان را به سمت خدا محوری سوق می‌دهد در حالی که عرفان‌های کاذب با هدف برجسته‌سازی رهبر تشکیلات، افراد را به سمت خود محوری سوق می‌دهند.

رئیس شورای تامین استان سمنان، آگاهی‌بخشی‌، روشنگری و اطلاع‌رسانی را از اقدامات مطلوب و موثر در شکست برنامه‌های سردمداران استعماری عنوان کرد و گفت: تضعیف آموزه‌های دینی و فراموشی فرایض الهی و از جمله امر به معروف و نهی از منکر و... از عوامل موثر در راستای رشد عرفان‌های دروغین به شمار می‌رود.

استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از توان علمی‌، تخصصی و پژوهشی سازمان‌های مردم نهاد در تولید بسته‌های مناسب فرهنگی، اخلاقی و سیاسی گفت: تسلط بر سازمان‌های مردم نهاد از اهداف و برنامه‌های موسسان و برنامه‌ریزان فرقه‌های انحرافی است و لذا باید تلاش کرد تا با ایجاد و جذب تشکل‌های مردم‌نهاد موثر از توانمندی آنها در جهت بسط و گسترش تفکر ناب اسلامی بهره گرفت.

منبع: ایسنا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.