تبیان، دستیار زندگی

عمو کامبیز آثار هنری‌اش را به نمایش گذاشت

کامبیز درمبخش که به تازگی نمایشگاهی از آثارش نمایش داده معتقدست طرح‌های دیجیتالی هنوز در ایران جا نیفتاده و به همین دلیل طراحی های دستی بهتر فروش می روند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کامبیز درمبخش طراح
کامبیز درمبخش طراح، کاریکاتوریست و گرافیست درباره نمایشگاه جدیدش که با عنوان «طراحی‌های عمو کامبیز» تا ۱۰ بهمن ماه در گالری سیحون برپاست گفت: اکثر نمایشگاه های من دارای تِم و موضوع هستند، اما این نمایشگاه تجمیعی از کارهای مختلف من است که حوزه های گوناگون از جمله طراحی، نقاشی و گرافیک را شامل می شود.

وی افزود: در واقع این نمایشگاه نمایش توانایی‌های من به حساب می‌آید که نشان می دهد می توانم در رشته ها و سبک های مختلف کار کنم.

درمبخش با اشاره به اینکه معمولاً هنرمندان در یک نوع ژانر کار می کنند، توضیح داد: من این توانایی را دارم که بتوانم در سبک‌های مختلف کار کنم و هر کدام از آثار این نمایشگاه، منتخبی از تعداد زیادی از کارهایم در رشته های مذکور است که همه آنها قبلا در یک نمایشگاه به نمایش درنیامده بود.

درمبخش با اشاره به نمایش ۳۵ اثر در نمایشگاه «طراحی‌های عمو کامبیز» عنوان کرد: نکته جالب توجه نمایشگاه این است که به غیر از چندین اثر که از طراحی های جغدها و گربه ها هستند، همه آثار را طی ۲ ماه گذشته و در وضعیت اجتماعی و اقتصادی نامناسب طراحی کرده ام.

وی به حضور رنگ در اکثر کارهایش این سال هایش و برخلاف آثارش در مطبوعات اشاره کرد و گفت: من سال ها طراحی های رنگی کار کردم، اما چون قبلاً چاپ کارهای رنگی سخت بود بیشتر کارهای من در مطبوعات سیاه و سفید بود ولی در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و حضور کامپیوتر و پیشرفت تکنیک های چاپ، وضعیت چاپ رنگی بسیار خوب شده است، همچنان که کتاب جدیدم «هنرهای تبسمی» که به تازگی منتشر شد نیز رنگ در آن ویژگی منحصربفردی دارد.

این هنرمند طراح پیشکسوت درباره وضعیت گرافیک امروز ایران با توجه به حضور افرادی که به واسطه کامپیوتر و نرم افزارها کارهای طراحی نازل منتشر می کنند، توضیح داد: ما در هر رشته‌ای شاهد حضور هنرمندان خوب و بد هستیم و این موضوع در گرافیک نیز مشهود است اما از طرف دیگر باید توجه داشت کامپیوتر نوعی ابزار است که هنرمند باید بداند چطور از آن استفاده کند و در واقع مثل جعبه آبرنگ، پاستل و رنگ روغن است.

وی افزود: به نظر من طرح‌های دیجیتالی هنوز در ایران جا نیفتاده است و به همین دلیل کارهایی با طراحی های دستی خیلی بهتر فروش می روند، این در حالی است که در خارج کشور طراحی ها به سمت دیجیتالی شدن می روند و هنرها تحت تاثیر ابزار جدید هستند.

درمبخش در پایان از طراحی و چاپ آثارش در قالب تقویم خبر داد.

نمایشگاه «طراحی های عمو کامبیز» شامل ۳۵ اثر کامبیز درمبخش از ۲۸ دی تا ۱۰ بهمن ماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ برپاست.

منبع :خبرگزاری صبا