تبیان، دستیار زندگی

بازیگران تُرک در سریال جاسوسی «گاندو»

کارگردان سریال‌های «کیمیا»، «برادر» و «آنام» که این روزها مشغول ساخت «گاندو» ـ سریال ضد جاسوسی ـ است از ادامه‌ ساخت این مجموعه در ترکیه و همچنین حضور بازیگران ترک در این مجموعه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 سریال جاسوسی «گاندو»

جواد افشار درباره ادامه ساخت مجموعه «گاندو»  توضیح داد: بخش مهمی از کار قرار است در خارج از ایران روایت شود و قرار است سکانس‌های مربوط به دو سه کشور در ترکیه و در شهرهای استانبول و همچنین آنتالیا تصویربرداری شود.

افشار با بیان اینکه گروه اوایل بهمن ماه برای ادامه تصویربرداری به ترکیه سفر خواهند کرد، توضیح داد: از بازیگران اصلی وحید رهبانی و پیام دهکردی قرار است در ترکیه به ایفای نقش بپردازند. همچنین قرار است از بازیگران دوتابعیتی و یا ناشناخته و ترک در این مجموعه استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر تلاش کرده از حضور بازیگران تکراری در سریال گاندو پرهیز شود؟ گفت: اصلا علاقه نداشتم که از بازیگران سرشناس استفاده کنم؛ البته در ارتباط با بازیگران خارجی نقش‌هایی که به آنها واگذار می‌شود، محدود است؛ مضاف بر اینکه خیلی تلاش می‌کنیم شخصیت‌هایی که در داستان حضور دارند، کمتر دیده شده باشند و تکراری نباشند.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که چقدر تلاش می‌شود تصویری واقعی از پلیس در این مجموعه تصویر شود؟ اظهار کرد: ما در این مورد حساسیت شدید داشتیم که واقع‌گرایی و باورپذیری در شخصیت‌ها و داستان به وجود بیاید که اغراق نشود؛ بنابراین تلاش می‌کنیم روایت، مبتنی بر مستنداتی باشد که در پرونده‌ها وجود داشته است و  واقع‌گرایی رعایت شود. اگر در هر ژانری فراتر از واقعیت، مطلبی را به مخاطب عرضه کنیم، حتما آن را پس می‌زند.

جواد افشار در پایان با بیان اینکه در حال حاضر مشغول تصویربرداری در مرکز فرماندهی در تهران هستند، یادآور شد: مرکز فرماندهی یک لوکیشن ساختگی و خاص است که بسیار هم پرهزینه بوده است؛ در واقع این لوکیشن محل استقرار گروه پلیس است و لوکیشن اصلی سریال محسوب می شود که از شروع کار آن را در اختیار داریم.

داستان مجموعه تلویزیونی «گاندو» که پانزدهمین سریال جواد افشار برای تلویزیون است، به قلم آرش قادری به نگارش درآمده که پیش از این هم سریال «برادر» را به کارگردانی افشار نوشته بود.

داریوش فرهنگ، وحید رهبانی، پیام دهکردی، لیلا اوتادی، سارا خویینی‌ها، علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند، نگار عابدی، خسرو شهراز، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، مجید نوروزی، علی افشار، اتابک نادری، نیلوفر شهیدی، محمدجواد طاهری، جمشید جهانزاده، بهزاد رحیم خانی، فلیپ ساپرکین، فرشته آلوسی، سارا محمدی، میثم ولیخانی، مصطفی سلطانی، یاسمین پیداودی، آیدا جعفری، بهامین تورانی و ناره گرگوریان از جمله بازیگرانی هستند که در سریال گاندو ایفای نقش خواهند کرد.

همچنین «گاندو» این روزها با حضور کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، سوگل طهماسبی، کمند امیر سلیمانی، صالح میرزا آقایی و فرهاد قائمیان تصویربرداری می‌شود.

منبع:ایسنا