تبیان، دستیار زندگی

روایت امیراشکان غلامی از آلبوم "در ناگهان"

امیراشکان غلامی خواننده و نوازنده گیتار می‌گوید اشعار آلبوم "در ناگهان" بیشتر در قالب شعر نیمایی و ادبیات کلاسیک مورد استفاده قرار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 
 امیراشکان غلامی

"در ناگهان" چهارمین اثر امیراشکان غلامی خواننده و نوازنده گیتار اواخر دی‌ماه با همکاری چهره‌های بنام موسیقی منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

غلامی درباره تازه ترین آلبوم خود به هنرآنلاین گفت: در این آلبوم از فضای موسیقی سافت راک فاصله گرفتم و در عوض مقداری به فضاهای جز نزدیک‌تر شده‌ام. وکال نیز همان نقش سابق را در قطعات ایفا می کند.

او ادامه داد: موسیقی من به هیچ وجه راک  نیست و حتی عنوان فیوژن که روی موسیقی من گذاشته می‌شود هم درست نیست. در واقع آثارم چیزی بین جز و سافت راک قرار دارد و این مسیر را در مرز طی کرده است. البته قطعاتی بوده که در آن از ساز ایرانی استفاده شده است، اما انتخاب عنوان‌هایی مثل فیوژن یا راک باعث می‌شود تا ذهنیت اکثر مردم به سمتی برود که شاید درست نباشد.

غلامی اضافه کرد: من در آلبوم "مسافران مردد" نخستین بار غزلی از سعدی کار کردم و در این آلبوم نیز یک قطعه از حافظ استفاده شده است. اشعار این آلبوم به جز قطعه "کولی" مابقی قطعات از حالت ترانه خارج شده است و بیشتر در قالب شعر نیمایی و ادبیات کلاسیک مورد استفاده قرار گرفته است.

او تاکید کرد: برای گرافیک این آلبوم هم تصویرسازی‌هایی صورت گرفته و هر قطعه منطبق با فضای شعر و موسیقی یک تصویر سورئالیسم دارد. در کل من به کارهای گرافیکی علاقه دارم، در نتیجه در تمام آثارم روی این مسئله تاکید زیادی دارم.

آلبوم "در ناگهان" از هشت قطعه به نام های کولی، دورادور، در این مه، حافظ، درخت، عبور، قریه و در ناگهان تشکیل شده که رضا عابدین زاده و سیاوش کسرایی ترانه های این آلبوم را سروده اند و امیراشکان غلامی نیز آهنگسازی و تنظیم تمامی قطعات را برعهده داشته است.

همچنین امید اصغری نیز میکس و مسترینگ قطعات را انجام داده است. ضمن اینکه امیراشکان غلامی، رضا تاجبخش، کسری سبکتکین، علی باغفر، پدرام فریوسفی، آتنا اشتیاقی، مسعود فیاض زاده، امیر راحتی و میلاد مرادی نیز به‌عنوان نوازنده در این آلبوم حضور داشته‌اند.

منبع: هنر آنلاین