تبیان، دستیار زندگی

تنها فیلم سینمایی ایرانی راه یافته به برلین

فیلم سینمایی «نشت» به تهیه كنندگى مجید برزگر و كارگردانى سوزان ایروانیان به شصت و نهمین دوره جشنواره جهانى برلین راه پیدا کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم سینمایی «نشت»

فیلم سینمایی «نشت» به تهیه كنندگى مجید برزگر و كارگردانى سوزان ایروانیان به بخش «فوروم» شصت و نهمین دوره جشنواره جهانى برلین راه پیدا کرد.

این سومین فیلم بلندى است كه به تهیه كنندگى مجید برزگر در این جشنواره جهانی در طى چند سال گذشته پذیرفته مى شود و «پریدن از ارتفاع كم» و «والدراما» در سال هاى گذشته حضور موفقى در برلین داشته اند.

سوزان ایروانیان فارغ التحصیل رشته معمارى از دانشگاه آزاد شیراز و همچنین فارغ التحصیل رشته فیلمسازی از آكادمى فیلم نیویورک و مطالعات سینمایی از دانشگاه برونل انگلستان است.

ایروانیان پیش از این تجربه ساخت چند فیلم كوتاه را داشته و «نشت» اولین فیلم بلند اوست كه در شیراز فیلمبردارى شد.
فیلم سینمایی «نشت»

از عوامل این فیلم مى توان به آرمیك غریبیان، زیبا اسلاملو، هستى خالدى، سعید سعیدى، محمد صالح قطمیرى و کیوان قرایی نژاد به عنوان بازیگر، رمزى هیبرى مدیر فیلمبردارى، سجاد آورند و علی کشاورزی فیلمبرداران، مجید برزگر و سوزان ایروانیان تدوین، امیرحسین قاسمى طراحى و تركیب صدا، كیوان قرایى نژاد طراح صحنه، مهناز خشتى و زهرا شوکت مدیر تولید، لیلا نقدى پرى طراح چهره پردازى و ساسان كاوه و سروش زاهدی صدابردار اشاره كرد. تهیه كنندگى فیلم را مجید برزگر و كاوه فرنام به عهده دارند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «ماده ای چون نفت که در بدن فوزیه زن میانسالی تولید می شود از یک سو به او قدرتی بی بدیل می دهد و از سوی دیگر ترس و پارانویای او را از شرایط نامطمئن ایجاد شده افزایش می دهد، اما نفت به تدریج از نقش واقعی خویش خارج شده و وارد حیطه ی مسائل حاشیه ای شود.»

شصت ‌و نهمین دوره جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۷ تا ۱۷ فوریه ۲۰۱۹ (۱۸ تا ۲۸ بهمن) در آلمان برگزار می‌شود و امسال ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی برنده اسکار به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی انتخاب شده است. 

منبع: خبرگزاری صبا