تبیان، دستیار زندگی

«ناله‌های عشق» روایتی از زندگی سلمان پارسی

«ناله‌های عشق» نوشته نصرالله قادری روایتی از زندگی سلمان پارسی است که انتشارات کتاب نیستان چاپ دوم آن را منتشر کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کتاب «ناله‌های عشق»
 انتشارات کتاب نیستان چاپ دوم کتاب «ناله‌های عشق» را روانه بازار نشر کرد.

در معرفی این کتاب آمده است: 

«ناله‌های عشق حکایت غریب غربت خاک است که خداوند بسیار دوستش می‌داشت و بر او سلام می‌فرستاد. حکایت محبوبی است که باز به سراغ من آمد، با همان صلابت و استواری همیشگی و به همان نرمی و مهربانی آسمانی و مثل همیشه در فضایی عطرآگین و مه‌گون از هفت سفر سبزش گفت از صفر تا صفر، سفر سبز آغاز و انجام! از آن هنگام که زاده شد تا آن وقت که به سفری بی‌بازگشت رفت و همدمش را تنها گذاشت. از هنگامه‌ای که در کودکی نگهبانی آتش می‌داد و اورمزد را ستایش می‌کرد تا وقتی ترسا شد و تا زمانی که در یثرب دل به آخرین فرستاده آسمانی سپرد. تا وقتی که خانه گرامی‌ترین زن زمینی که مادر پدر خویش بود، را دید که به خشم و غضب جهل در آتش می‌سوزد، تا آن هنگام که به امیری مداین رفت. و تا مرگ، مرگی از آن دست عاشقانه و زیبا که سبز بود! ناله‌های عشق حکایت اوست.

سلمان پارسی که بسیار کهن بود. که فخر ایران سبز من است. که تنها و غریب بود و رنج بسیار برد و از اهل بیت رسول الله (ص) بود و پاک، پاک پاک به دیدار خدا شادمانه پرواز کرد.

– بقیره جانم مهربان! هر چهار در را باز کن. امروز مهمانی دارم که نمی‌دانم از کدام در خواهد آمد.

– تو چه گفتی سلمان!

– گفتم بقیره جانم!

– و نگفتی سلمی، چرا؟

– تو همیشه سلمی و بقیره‌ام بودی. سلمی نام توست در بهشت. و چون کنار تو بودن مرا مانند بهشت بود تو را سلمی می‌خواندم. اینک نام زمین‌ات گفتم که نگویی بی وفایی کرد و نامم ندانست! و من گریستم به تمام جان خود.

– چرا گریه می‌کنی درد داری؟

– نه مرد من! از تنهایی می‌هراسم.

– مهراس. من می‌روم. خدا هست. بچه‌ها هستند و زندگی هست. تا وقتی که هستی زندگی باید کرد. و من پنهان نگاه او می‌گریستم. ناله‌های عشق روایت زندگی سلمان پارسی است آنچنان که من دیده‌ام.

انتشارات کتاب نیستان چاپ دوم این کتاب را در 338 صفحه به قیمت 27 هزار تومان منتشر کرده است.»

منبع:تسنیم