تبیان، دستیار زندگی

در گفتگو با تبیان؛

مریم حاج عبدالباقی از فاطمه (س) می گوید

بخش تاریخ و سیره معصومین وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، به مناسبت ایام فاطمیه به گفتگو با مریم حاج عبدالباقی؛ کارشناس مذهبی و قرآن پژوه، پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حاج عبدالباقی
 به گزارش روابط عمومی، مریم حاج عبدالباقی در گفتگو با تبیان عنوان داشته است: «شرایط جامعه عربستان در عصر پیامبر به گونه‌ای نبوده که زنان در سطح جامعه حاضر نباشند؛ اتفاقاً حضور اجتماعی داشتند. مثلاً در جنگ‌ها، حضور جدی بانوان را می‌بینیم. اگرچه نه به‌عنوان جنگجو، اما در نقش حمایت‌گر همسران خود و ترغیب‌کننده و تشویق‌کننده‌ مردان جامعه فعالیت می‌کردند. برای همین است که در تاریخ، اسیر شدن زنان در جنگ‌ها مشهود است. 
مردم از عربستان صدر اسلام تصور دیگری دارند. اما واقعیت این است که عربستان چون یک جامعه قبیله‌ای بوده و در جامعه‌ی قبیله‌ای، رئیس قبیله در کنار خانواده و عشیره‌اش می‌تواند نقش‌آفرین باشد؛ پس هر دو نقش مثبت و منفی، برای "زن" در آن جامعه مطرح بوده و شواهد تاریخی آن نیز موجود است.»
گفتگوی اختصاصی تبیان با مریم حاج عبدالباقی در خصوص زندگی نامه حضرت فاطمه زهرا (س) را می توانید در بخش تاریخ و سیره معصومین وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مطالعه کنید.