تبیان، دستیار زندگی

«یاردی» اکران می‌شود

بعد از گذر از فصل فستیوال‌ها و اکران‌های جشنواره‌ای، «یاردی» نخستین اثر ادریس آلبا بازیگر سرشناس بریتانیایی به ایستگاه اکران عمومی نزدیک شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم «یاردی
 
سرانجام زمان اکران فیلم «یاردی - Yardie» اولین اثر ادریس آلبا در مقام کارگردان مشخص شد.

ادریس آلبا بازیگر سینما تلویزیون و موزیسین بریتانیایی است که با بازی در آثاری چون «گانگستر آمریکایی»(۲۰۰۷) و «پرومته»(۲۰۱۲) به کارگردانی ریدلی اسکات و یا فیلم‌هایی چون «ثور: دنیای تاریک»، «ثور: رگنراک»، «انتقام‌جویان: عصر اولتران» و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» کارنامه‌ای موفق جلوی دوربین دارد، اما حالا او قدم به دنیای پشت دوربین گذاشته است تا مسیر حرفه‌ای خود را در این سوی قاب تصویر نیز دنبال کند.

آلبا این تغییر مسیر را با کارگردانی پروژه‌ای به نام «یاردی» آغاز کرده است؛ فیلمی که سال گذشته با اکران در جشنواره ساندنس و برلین اولین حضور خود روی پرده‌های سینما را تجربه کرد و حالا طبق اخبار منتشر شده معلوم شده زمان زیادی تا نمایش عمومی آن نمانده است.

بر اساس خبر StudioCanal کمپانی منتشرکننده این فیلم، «یاردی» اواسط ماه مارچ سال جاری (اواخر اسفند) اکران خواهد شد.

این کمپانی از تاریخ دقیق این رونمایی سخنی نگفته است که به احتمال زیاد به سیاست‌های پخش و توزیع آن برمی گردد زیرا طبق رسم معمول فیلم‌هایی که به نسبت آثار استودیوهای بزرگ از قدرت مانور کمتری برخوردار هستند نخست به صورت محدود در چندین سالن منتخب در شهرهای بزرگ به نمایش درمی‌آیند و پس از آن بسته به میزان استقبال توزیع آن گسترده‌تر می‌شود.

«یاردی» فیلمی جنایی و اقتباسی سینمایی از کتابی به همین نام به قلم ویکتور هدلی نویسنده جامائیکایی است و داستان آن در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی می‌گذرد. داستان فیلم حول مرد جاماییکایی جوانی به نام D می‌گردد که هیچگاه از زخم از دست دادن برادر بزرگترش که در دوره کودکی به قتل رسیده، التیام نیافته است. او تحت حمایت یک تهیه کننده موسیقی بزرگ شده و به لندن فرستاده می‌شود، اما مسیر زندگی او با مواجهه با مردی که سال‌ها قبل برادرش را به قتل رسانده است به سوی یک انتقام خونین تغییر جهت می‌دهد.

امل امین و استیون گراهام از بازیگران این فیلم ۱۰۱ دقیقه‌ای هستند.

منبع: خبرگزاری صبا به نقل از مووی‌وب