تبیان، دستیار زندگی

توصیه همیشگی ائمه معصومین(ع) مطالعه خطبه فدکیه

استاد حوزه علمیه گفت: خطبه فدکیه نوری است که ائمه معصومین(ع) همواره شیعیان را به مطالعه آن توصیه کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، شامگاه پنج‌شنبه (27دی) به مناسبت ایام فاطمیه در مسجدالزهرا(س) به سخنرانی پرداخته و با بیان اینکه از جمله آثار حضرت زهرا(س) خطبه فدکیه است، اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) همواره به شیعیان توصیه کردند که این خطبه را مطالعه کرده و آن را منتشر و گسترش دهند.

وی افزود: خطبه فدکیه در کتب اهل سنت نقل شده و اراده الهی بوده که در طول تاریخ پرفراز و نشیب اسلام باقی مانده است، این خطبه حقانیت حضرت فاطمه زهرا(س) برای دفاع از امامت و ولایت اثبات می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه خطبه فدکیه از نظر محتوا و سند یقینی و متقن است، عنوان کرد: محتوای خطبه نشان می‌دهد که آن را  کسی غیر از یک معصوم بیان نکرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فرمایشات و بیانات ائمه معصومین(ع) همچون نور همواره تازگی خود را دارند، ابراز کرد: خطبه فدکیه نیز نوری است که همواره دریافت‌های جدیدی به ما ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه باغ فدک به فرمان الهی به حضرت زهرا(س) عطا شده بود، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) درآمد این باغ را برای گسترش دین اسلام و مخارج فقرا و مستمندان صرف می‌کردند غاصبان خلافت برای جلوگیری از این اقدام حضرت باغ را از ایشان گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) دختر پیامبر(ص) بودند اما غاصبان خلافت با این استدلال که او یک زن است در مقابل نفرین ایشان ناراحت نشدند و این امر ظلم به شخصیت عظیم و والای حضرت بود.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.