تبیان، دستیار زندگی

آرمان مهدوی؛ زمینه‌ساز امنیت و رفع کمبودها

استاد حوزه علمیه در مراسم دعای ندبه شهرستان عسلویه گفت: آرمان مهدوی، توجه به خدا و توجه به حجت خدا موجب رفع کمبودها و زمینه‌ساز امنیت بوده و این وعده خداوند قادر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی ثمری

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی ثمری، سخنران مراسم دعای ندبه شهرستان عسلویه، صبح آدینه، ۲۸ دی که به همت هیئت مذهبی رزمندگان اسلام در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه اعمال صالح از جنس جهاد شامل کار و تلاش، نماز، روزه، خمس، تقوای الهی، زکات، مدافع از مظلوم، دشمن‌ستیزی و درستکاری است، اظهار کرد: عدالت محوری امام زمان(عج) از جنس تقوای الهی است و حضرت به این معنا و موهبت الهی توجه دارد.

تقوا در جامعه مهدوی دارای عیار و ارزش است

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدیث امام صادق(ع) که در کتاب لسان کافی ذکر شده فرمود «تقوا یعنی اینکه در میدان هایی که امر شدی، غائب نشوی و در آن میدان‌هایی که نهی شدی، حاضر نشوی»، افزود: تقوا در جامعه مهدوی دارای عیار و ارزش است و انسانی نزد خدا ارزشمند است که از عیار تقوا دارا باشد و اهل تقوا باشد و همانطور که در اوج دعای ندبه عرضه می‌داریم «أَیْنَ جامِعُ الْکَلِمَةِ عَلَى التَّقْوى: کجا است آنکه بساط اختلاف را برچیند و مردم را بر وحدت کلمه تقوی الهی و ایمان مجتمع سازد».

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه تقوا باید در قلم، زبان و قدم ما نمایان باشد، اضافه کرد: حضور در صحنه به معنای داشتن تقوای عملی است یعنی خدا در عبادت‌ها، کارها، اقبال‌ها و زندگی ما حضور داشته باشد و این شیوه ذهن را الهی می‌کند و مسیر انسان یک مسیر نورانی و زندگی ما یک زندگی تقوایی و امام زمانی می‌شود.

فهم دینی و بصیرت ملت ایران ثمره چهل سالگی انقلاب است

حجت‌الاسلام ثمری با تصریح بر اینکه چهل سالگی انقلاب اسلامی ثمره فهم دینی و بصیرت ملت ایران است، اشاره کرد: خداوند به بندگانش که بر اساس و محور آیه ۵۵ سوره شریفه نور حرکت می‌کنند وعده الهی داده است و منتظرانی را که منش مهدوی دارند، به ساحل ایمان، آرامش و دینداری برساند و این یک سنت تمکنی است و این تمکن در صحنه‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران نمایان است و ملت ایران در تمامی صحنه‌ها خوش درخشیدند.

آرمان مهدوی؛ زمینه‌ساز امنیت و رفع کمبودها

وی با بیان اینکه جهاد معیار و ملاک تقوای الهی است، گفت: آرمان و اندیشه‌های جامعه‌ای که مهدوی شد، آن جامعه به امنیت می‌رسد و دشمنی دشمنان نظام خنثی می‌شود و آرمان مهدوی زمینه‌ساز امنیت است و بدین جهت که توجه به خدا و توجه به حجت خدا موجب رفع کمبودها و زمینه‌ساز امنیت است و این وعده خداوند قادر است و اگر این مسیر آرمانی و سنت الهی را طی نکنیم و تجدید عهد و پیمان و استقامت نکنیم «أُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» سرنوشتمان خواهد شد.

«وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» در شرایط مواجهه با شیطان رجیم و شیعه انگلیسی

حجت‌الاسلام ثمری به تفسیر آیه ۵۲ سوره فرقان «فَلا تُطِعِ الْکافِرینَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً کَبیراً» اشاره کرد و افزود: عمل صالح گوهری است که انسان به تبع آن می‌تواند در مسیر اباصالح(عج) منتظر پاک و درستکار باشد و بر مدار تقوا حرکت کند و لذا آن وقت انسان به دام شیطان رجیم و شیعه انگلیسی نمی‌افتد و یعنی شرایط «وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» برای انسان رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: انسان با تفکر و اندیشه مهدوی از درجه تشخیص بالایی برخوردار است زیرا الگویش امام زمان(عج) است و حضرت زهرا(س) الگوی امام زمان‌(عج) است و همه پیرو مکتب راضیه مرضیه زهرای اطهر(س) هستند.

تجلی آیات قرآن در شخصیت دخت سَیِّدُ الْأَنْبِیَاء (ص) و حجت خدا

اظهار کرد: تجلی این آیات قرآنی «كَتَبَ عَلَىٰ نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ ۚ» و «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‏ءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلیمٌ» شخصیت حضرت زهرا‌(س) و امام زمان، مهدی موعود‌(عج) هستند.

یادآور می‌شود، در پایان کاظم محمدی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دعای پرفیض ندبه را قرائت کرد.

گفتنی است، برنامه دعای ندبه کاری از گروه معارف شبکه یک سیما است که به تهیه‌کنندگی اکبر نیکدست هر هفته از یکی از مناطق کشور با همکاری هیئت مذهبی رزمندگان اسلام به‌صورت زنده پخش می‌شود.

حامد فکوری


منبع: ایکنا 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.