تبیان، دستیار زندگی

امام خمینی(ره): بیت فاطمه(س) تمام قدرت حق تعالی را تجلی داد

امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی‌های خویش به مقام والای معنوی حضرت زهرا(س) و خدمات این بانوی بزرگوار به عالم اسلام اشاراتی داشته‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امام خمینی

تاریخ بشریت افرادی را به خود دیده است که نه‌تنها در زمان خود بلکه در تمام زمان‌ها و مکان‌ها انقلابی را در رفتارها و اندیشه‌های مردم به‌سوی ارزش‌های انسانی و معارف وحیانی ایجاد کرده‌اند؛ این افراد با دارا بودن ویژگی‌های برتر انسانی، توانستند در تمام ابعاد وجودی به‌گونه‌ای رشد یابند که برترین انسان‌ها در حسرت آن به‌سر می‌برند. حضرت زهرا(س) نمونه‌ای از این افراد برجسته دوران است که تربیت‌یافته مکتب وحی و بیت آخرین پیامبر الهی است.

عبادت و تهجد، بزرگ‌منشی، اخلاق‌مداری، صبر و شجاعت و نیز علم به تمام معارف الهی و تقید به برترین صفات و اخلاق و پیوند این‌ مقولات به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی از این بانوی بزرگوار چهره‌ای ساخت که تا ابد الگوی تمام آزادمردان و حق‌طلبان عالم قرار گرفت. 

امام خمینی از جمله شخصیت‌های برجسته تاریخ است که حضرت زهرا(س) را به عنوان الگویی پیش روی فعالیت‌های انقلابی خویش می‌دانستند و در سخنرانی‌های متعدد به معرفی ابعاد مختلف شخصیتی این بانوی بزرگوار می‌پرداختند. به عنوان نمونه ایشان در یکی از سخنرانی‌های خویش به مقام والای معنوی حضرت زهرا(س) و خدمات این بانوی بزرگوار به عالم اسلام اشاراتی داشتند. 
«من هم وفات و شهادت بانوی بزرگ اسلام را بر همه مسلمین ... و بر حضرت بقیة اللَّه- ارواحنا فداء- تسلیت عرض می‏‌کنم. این خانه کوچک فاطمه- سلام اللَّه علیها- و این افرادی که در آن خانه تربیت شدند که به حسب عدد، چهار- پنج نفر بودند و به حسب واقع، تمام قدرت حق تعالی را تجلی دادند، خدمت‌هایی کردند که ما را و شما را و همه بشر را به اعجاب درآورده است.

خطبه فاطمه زهرا- سلام اللَّه علیها- در مقابل حکومت و قیام امیرالمؤمنین و صبر امیرالمؤمنین در مدت بیست و چند سال و در عین حال کمک کاری به حکومت موجود و بعد هم فداکاری در راه اسلام و فداکاری دو فرزند عزیزش، امام مجتبی که یک خدمت بسیار بزرگ و دولت جابر اموی را با آن خدمت رسوا فرمود و خدمت بزرگ برادر ارجمندش حضرت سید الشهدا، چیزهایی بود که همه می‌دانید و می‏ دانیم. و با اینکه عده کم و اسباب و ابزار جنگ پیش آنها کم بود، لکن روح الهی و روح ایمان، آنها را آن طور کرد که بر همه ستمکاران عصر خودشان غلبه پیدا کردند و اسلام را زنده کردند.» (صحیفه امام، ج‏16، ص: 88)


منبع:
باشگاه خبرنگاران پویا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.