تبیان، دستیار زندگی

برنامه گروه «نوبهار» در جشنواره موسیقی فجر اعلام شد

گروه موسیقی «نوبهار» به سرپرستی بهاره فیاضی و خوانندگی داود فیاضی با ۲ اجرای بداهه نوازی و گروه نوازی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موسیقی
بهاره فیاضی سرپرست گروه «نوبهار» گفت: برنامه ­ای که برای امسال تدارک دیده­ ایم در ۲ بخش است. بخش اول اجرا تک نوازی تار و سه تار است که به همراه تمبک نوازی گوهرناز مسائلی در مدت زمان ۴۰ دقیقه اجرا می‌شود. در بخش دوم نیز برنامه ما در قالب  گروه ­نوازی است که  ۴ نفر آن را اجرا می‌کنند. خوانندگی این بخش به عهده پدرم داوود فیاضی خواهد بود. تمبک این بخش را هم مجید علیزاده می‌نوازد و نوازندگی نی نیز بر عهده حسین قاسم ­زاده است. البته در پایان بخش دوم یک تصنیف قدیمی‌ با نام «گو به ساقی» اثر استاد غلامرضا مین باشیان نیز اجرا می‌شود.

وی درباره تم اصلی جشنواره که موضوع آن توجه ویژه به آهنگسازان ایرانی است، توضیح داد: یکی از موضوعات مهمی‌که خوشبختانه جشنواره امسال به آن اهمیت داده توجه به آهنگسازان ایرانی است. ضمن اینکه انتظار می‌رود تا جشنواره یک حمایت ویژه هم از آهنگسازان جوان داشته باشد.

این هنرمند در پایان بیان کرد: این سال­ ها بیشتر کارهای تکراری اجرا شده و بسیاری از نوازنده‌ها به اجرای آثار قدیمی‌ پرداخته ­اند در صورتی که اگر به نسل جوان اهمیت داده شود، می‌توان امیدوار بود که شرکت­ کننده‌ها با کارهای جدید شرکت کنند.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه سال ۹۷ با دبیری شاهین فرهت در تالارهای مختلف شهر تهران برگزار می شود.

منبع: مهر