تبیان، دستیار زندگی

توافق نهایی برای ادامه اکران عمومی فیلم‌ها همزمان با جشنواره فجر

سخنگوی شورای صنفی نمایش از توافق نهایی صاحبان آثار در حال اکران برای ادامه نمایش در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سینما

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به فیلم‌هایی که در طول برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، نوبت اکران عمومی دارند، گفت: برخی از فیلم‌هایی که قرارداد آن‌ها در شورای صنفی نمایش در تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر به ثبت رسیده است، روال عادی خود را طی می‌کنند.

وی بیان کرد: صاحبان آثار بی‌شک هنگام عقد قرارداد با سینماداران به مساله برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز توجه داشته‌اند و سعی کرده‌اند تا قرارداد مناسبی با سرگروه خود را ببندند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه مساله چگونگی اکران عمومی فیلم‌ها در طول برگزاری جشنواره، از جمله مواردی است که مربوط با صاحب اثر و سرگروه سینمایی است، تاکید کرد: در واقع می‌توان گفت بسیاری از فیلم‌های مورد نظر با سرگروه خود در قرارداد به این نتیجه رسیده اند که جشنواره فیلم فجر در مصاحبه تعداد روزهای نمایش فیلم باشد، یعنی سینماهای چند سالنه که در جشنواره نیز حضور دارند، فیلم مورد نظر را در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر، اکران عمومی می‌کنند.

فرجی در پایان گفت: البته همه توافق‌ها از قبل صورت گرفته است و هیج مشکلی در این زمینه پیش نخواهد آمد، در توافق‌های صورت گرفته حتما تعداد هفته اکران فیلم و سانس‌های آن با سرگروه‌های سینمایی بررسی شده است.

منبع: مهر