تبیان، دستیار زندگی

جدال چینی‌ها و کره‌ای‌ها برای صدرنشینی

دوازدهمین روز از جام ملت‌های آسیا با برگزاری چهار دیدار از گروه‌های سوم و چهارم مسابقات امروز چهارشنبه پیگیری خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شاگردان کی روش
دوازدهمین روز از جام ملت های آسیا 2019 امروز با برگزاری 4 دیدار  از گروه های سوم و چهارم پیگیری می شود. از گروه سوم مسابقات تیم های فوتبال کره جنوبی و چین از ساعت 17 مقابل هم قرار خواهند گرفت در دیگر بازی همزمان این گروه 2 تیم ملی فوتبال فیلیپین و قرقیزستان به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در گروه چهارم رقابت ها تیم ملی فوتبال کشورمان در یک بازی حساس از ساعت 19:30 مقابل تیم ملی فوتبال عراق قرار خواهد گرفت و در دیگردیدار این گروه تیم های ملی فوتبال یمن و ویتنام به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 

ایران- عراق/ چهارشنبه ، ساعت 19:30
تیم ملی فوتبال کشورمان 2 بازی ابتدایی خود در مرحله گروهی جام ملت های 2019 را با برد مقبل تیم های فوتبال یمن  ویتنام پشت سر گذاشت و با 6 امتیاز صعودش به مرحله بعدی مسابقات قطعی شده است . در طرف مقابل تیم ملی فوتبال عراق نیز 2 تیم ویتنام و یمن را شکست داد تا این تیم نیز به مانند ایران صعودش را به مرحله بعدی قطعی کند. 

دیدار حساس بین این 2 تیم تعیین کننده تیم اول گروه چهارم خواهد بود. سر گروهی یا دوم شدن  تاثیر بسیاری در مسیری که تیم ها در ادامه جام باید طی کنند خواهد گذاشت و تیم سرگروه احتمالا مسیر راحت تری را طی خواهد کرد. 

کره جنوبی- چین/ چهارشنبه ، ساعت 17
کره جنوبی در بازی اول خود در ای تورنمنت مقابل تیم ملی فوتبال فیلیپین قرار گرفت و در این دیدار با تگ گل "اوی جو هوانگ" توانست به یک برد خفیف دست پیدا کند. این تیم در بازی دوم خود مقابل تیم ملی فوتبال قرقیزستان قرار گرفت و این دیدار ا هم با نیجه یک بر صفر به برتری رسید تا با 6 امتیاز صعودش را به مرحله بعدی رقابت ها قطعی کند.

در طرف مقبال تیم ملی فوتبال چین در اولین دیدار خود مقابل تیم ملی فوتبال قرقیزستان قرار گرفت و این بازی را در شرایطی با نتیجه 2 بر یک به برنده شد که گل دوم چین را خود قرقیزها توسط  پاول ماتیاش به خودشان زدند. چینی ها در بازی دوم مقابل تیم فلیپین قرار گرفتند و این دیدار را با نتیجه 3 بر صفر پیروز شدند. وولی در این بای توانست 2 گل برای تیش به ثمر برساند.
با توجه به نتایج به دست آمده 2 تیم چین و کره جنوبی با 6 امتیاز از 2 دیدار اولشان صعودشان را به مرحله بعدی مسابقات قطعی کرده اند و این بازی برای سرگروهی در این دیدار تعیین کننده خوهد بود. تیم ملی چین با تفاضل گل بهتر نسبت به کره فعلا سرگروه است و بازیکنان کره اگر می خواهند اول شوند در ای دیدار حتما باید به پیروزی برسند.

از اتفاقات قابل توجه این دیدار اضافه شدن سون هیونگ مین ستاره تیم ملی کره جنوبی به ترکیب این تیم است. در پی توافقی که بین تیم ملی کره جنوبی و تیم فوتبال تاتنهام انگلیس انجام شد، برای اینکه تیم باشگاهی این بازیکن بتواند از او بای دیدار های حساس در کورس قهرمانی لیگ جزیره استفاده کند سون در 2 بازی ابتدایی کره جنوبی در جام ملت ها این تیم را همراهی نکرد و از این دیدار  به ترکیب کره اضافه شد. 

تیم ملی فوتبال چین دوازدهمین حضورش را در جام ملت های آسیا تجربه می کند. چین در ۲ دوره از مسابقات مقام نایب قهرمانی و همچنین در ۲ دوره نیز توانسته روی سکوی سومی مسابقات قرار گیرد.

هدایت تیم ملی چین بر عهده مارچلو لیپی است. او همراه با تیم ملی فوتبال ایتالیا توانست در سال 2006 به عنوان قهرمانی جام جهانی برسد و همراه با تیم ملی فوتبال چین به دنبال خلق یک شگفتی و قهرمانی همراه این تیم در جام ملت های آسیا 2019 است. 

قرقیزستان- فیلیپین/ چهارشنبه، ساعت 17
در دیگر دیدار گروه سوم تیم های بدون امتیاز قرقیزستان و فیلیپین برای تعیین تیم سوم به مصاف یکیدیگر خواهند رفت.

قرقیزستان دیدار اول را 2 بر یک به چین واگذار کرده است و در دیدار دوم یک بر صفر از تیم کره جنوبی شکست خورده است.
در طرف مقابل تیم ملی فوتبال فیلپین بازی اول خود مقابل کره جنوبی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد و دیدار دوم مقابل چین را با نتیجه 3 بر صفر تا این گروه هم به مانند گروه های چهارم، پنجم  ششم شامل 2 تیم 6 امتیازی و 2 تیم صفر امتیازی شود.

این تیم های بی امتیاز برای اینکه به صعود امیدوار باشند حتما باید برنده بازی آخرشان باشند و مساوی نمی تواند کمکی به آنها کند.

یمن- ویتنام/ چهارشنبه ، ساعت 19:30
در دیگر بازی گروه چهارم مسابقات تیم های فوتبال یمن و ویتنام که در 2 بازی قبلی خود مقابل ایران و عراق شکست خورده اند مقابل یکدیگر قرار می گیرند. هر کدام از این تیم ها با پیروزی در این دیدار می تواند به صعود از این مرحله به عنوان یکی از تیم های برتر سوم گروه ها  امیدوار باشند.
تیم ملی فوتبال یمن در بازی ابتدایی 5 بر صفر از ایران شکست خورد و در بازی دوم با دریافت 3 گل از عراق در این دیدار هم شکست خورد. در طرف مقابل تیم ویتنام در مقابل عراق 3 بر 2 شکست خورد و در مقابل تیم ملی فوتبال کشورمان 2 بر صفر بازی را واگذار کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان