تبیان، دستیار زندگی

گزارش تکان‌دهنده سازمان ملل!

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد یک سوم کارکنان این سازمان در دو سال گذشته مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آزار جنسی
سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که یک سوم کارکنان این سازمان گفته‌اند در دو سال گذشته آزار جنسی را تجربه کرده‌اند.

سازمان ملل در ماه نوامبر سال گذشته میلادی یک نظرسنجی به صورت آنلاین روی ۳۰۳۶۴ نفر از کارکنان خود و آژانس‌های وابسته به این سازمان انجام داد. بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۲۱.۷ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که در محل کار خود داستان‌ها و یا جوک‌های غیراخلاقی شنیده‌اند. ۱۴.۲ درصد آن‌ها اعلام کردند که مورد تعرض لفظی قرار گرفته‌اند و ۱۳ درصد هم اعلام کردند که در محیط کار همکاران آن‌ها تلاش کرده‌اند با آن‌ها درباره مسائل جنسی صحبت کنند.

در این نظرسنجی همچنین ۱۰.۱ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که همکارانشان آن‌ها را مورد سوء استفاده جنسی قرار داده اند. بیش از نیمی از آن‌هایی که آزار جنسی را تجربه کرده‌اند هم گفته‌اند که این اتفاق در محیط کارشان افتاده است. این درحالی است که ۱۷.۱ درصد اعلام کردند این اتفاق در یک رویداد مرتبط به کارشان رخ داده است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد از هر سه شخصی که همکاران خود را مورد آزار جنسی قرار می‌دادند، دو نفر آن‌ها مرد بوده اند. همچنین از هر ۴ نفر، یک نفر آن‌ها مدیر یا مسئول بوده‌اند.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل در این خصوص اعلام کرد: ما به عنوان یک سازمان که با هدف ایجاد برابری، عزت و حقوق‌بشر بنا شده است، باید الگو و نمونه باشیم.

پیش از این مشخص شد که نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی با موارد زیادی اتهام از جمله سوءاستفاده جنسی کودکان روبرو شده‌اند. یکی از صلح‌بانان سازمان ملل در شرق کنگو پیشتر در اظهاراتی وقیحانه اعلام کرده بود که در سال ۲۰۰۴ در دوران خدمتش برای این سازمان تعداد زیادی کودک و زن را مورد آزار جنسی قرار داده است!
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان