تبیان، دستیار زندگی

حیف «گشت پلیس» در هفته پلیس روی آنتن نرفت

کارگردان سریال پلیسی «گشت پلیس» گفت:کلیشه‌هایی برای ساختن آثار پلیسی وجود دارد که ما هم سعی کردیم از آن کلیشه‌ها تبعیت کنیم اما نکته مهم این است که آنها را بومی کرده‌ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سریال «گشت پلیس»

«مهرداد خوشبخت»، کارگردان سریال پلیسی «گشت پلیس»در ارتباط با تجربه کارگردانی یک سریال اکشن گفت: طرح اولیه فیلمنامه «گشت پلیس» برایم جذاب بود، چراکه موضوعات تازه ای را درباره پلیس مطرح کرده بود و فکر می کنم داستان «گشت پلیس» برای مخاطبان علاقمند به داستان‌های اکشن و پلیسی نیز جذاب است.

کارگردان «شهر دقیانوس» در پاسخ به این سوال که چه میزان در رسیدن به هدفی که در ساخت «گشت پلیس» داشتید رسیده‌اید و برای باورپذیری اشخاص و فیلم تحت تاثیر کارگردان یا اثر خاصی بوده‌اید یا خیر، اذعان داشت: کلیشه‌هایی برای ساختن این نوع فیلم ها وجود دارد که ما هم سعی کردیم از آن کلیشه‌ها تبعیت کنیم. ما در این کار سعی کردیم سرمایه‌گذاری بیشتری بر بومی کردن اتفاقات، یعنی نوع رفتار کاراکترها که با فرهنگ رفتاری مملکت خودمان همخوانی دارند، داشته باشیم.

او در خصوص همکاری با بازیگران سریال توضیح داد: بازی در این نوع  فیلم های اکشن بسیار سخت است و دردسرهای متعددی دارد که برای دستیابی به نتیجه موردنظر به توانایی، آمادگی جسمانی ، صبر و حوصله بسیاری نیاز است که خوشبختانه بازیگرهای ما با این فضا آشنا بودند و بسیار به من کمک کردند.

خوشبخت به مشکلات ساخت سریال پلیسی اشاره کرد و گفت: قاعدتا همه فیلم‌هایی که ساخته می شود با مشکلات زیادی دست و‌پنجه نرم‌ می‌کنند و در این راه هر فردی از گروه سازنده برای رسیدن به نتیجه، باری از روی دوش کارگردان برمی‌دارد و به او کمک زیادی می‌کند که این موضوع در فیلم‌های اکشن بیشتر به چشم می‌خورد. ما در این کار گروه بدلکاران خوبی به نام «نقابداران» هم داشتیم.

او همچنین اضافه کرد: سعی ما بر این بود که با حداکثر امکانات موجود، فیلم قابل قبولی بسازیم و فیلمنامه را تابع شرایط اجرا، بازنویسی کنیم که در نهایت این اتفاق افتاد. بخشی از کیفیت کار مربوط به کسانی است که در این کار به من کمک کردند، اعم از فیلمبردار، نویسندگان و به خصوص آقای پروینی تهیه کننده کار که بسیار تلاش کردند تا ما به امکاناتی که نیاز داشتیم دسترسی پیدا کنیم و در نهایت خدا را شکر می کنم که تقریباً چیزهایی که موردنظرمان بود به بهترین شکل در اختیارمان قرار گرفت.

این کارگردان در پایان گفت: در مجموع  سریال «گشت پلیس» با حمایت تهیه کننده و ناجی هنر به خوبی پیش رفت و‌ ساخته شد، اما حیف که این سریال ۷ قسمت بیشتر نیست و در زمان مناسب خود که هفته پلیس بود، پخش نشد.

سریال تلویزیونی «گشت پلیس» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی سعید پروینی هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.

«گشت پلیس» داستان چند مامور نیروی انتظامی است که درگیر عملیات‌های شهری خاص می شوند. فرهاد قائمیان، برزو ارجمند، امیررضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، نیلوفر شهیدی، رضا کریمی ترکیب اصلی بازیگران سریال «گشت پلیس» را تشکیل می دهند و با توجه به داستان، بازیگران میهمان دیگری نیز به کار اضافه می شوند.

عوامل سریال تلویزیونی «گشت پلیس» عبارتند از؛ تهیه کننده: سعید پروینی، کارگردان: مهرداد خوشبخت، نویسنده: حمید برزگر و محمدرضا ریاحی، مدیر تصویربرداری: سعید براتی، تدوین: مهدی جودی و آریا اردستانی، صداگذار: امین شریفی، موسیقی: بهنود یخچالی، مدیر صدابرداری: فرخ فدایی، طراح صحنه و لباس: نازی پرتوزاده، طراح گریم: شهرام خلج، جلوه‌های بصری: علی سجادی، دستیار اول کارگردان: رضا شریفی، مدیر برنامه‌ریزی: خسرو نصیری خواه، مدیر تولید: داود جمشیدی، دستیار تهیه کننده: پویا خسروی، منشی صحنه: ساناز فرهانی، مدیر تدارکات: مرتضی اسکندری، عکاس: پوریان رفیعی‌زاده، تصویربردار پشت صحنه: سارا محمودی، مدیر روابط عمومی: هادی فیروزمندی.

منبع: فارس