تبیان، دستیار زندگی

راهپیمایی اربعین نمایش قدرت پیروان مدرسه عاشورا است

امام جمعه موقت تهران گفت: غربی‌ها راهپیمایی اربعین را بزرگترین اجتماع بشری و نشان‌دهنده قدرت تشیع اعلام کرده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران امروز در مراسم آئین افتتاحیه اولین پویش فرهنگی هنری شاهدان حقیقت با موضوع اربعین و مدافعان حرم گفت: در کنار تولد مبارک نظام جمهوری اسلامی راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جهان اسلام است.

وی افزود: اربعین حسینی با دست قدرت الهی شکل گرفته و پیش‌ رفته است. این قدرت به حدی است که امروز بعد از 1400 سال از ماجرای شهادت امام حسین(ع) خدا اینگونه قیام امام حسین را در قله قرار می‌دهد و مردم را به سوی او می‌کشد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در گذشته اربعین بوده اما نه به این شکل. باورهای انقلاب اسلامی و تحولات آن امروز در اربعین شاهد انقلابی بزرگ در جهان هستیم به طوری که غربی ها آن را بزرگترین اجتماع بشری جهان و نشان‌دهنده قدرت تشیع دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام ابوترابی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین قدرت پیروان مدرسه عاشورا را به نمایش گذاشته است، گفت: حضور شیعیان و برادران اهل سنت در اربعین یک زیبایی چشمگیری از قدرت مسلمانان جهان را به تصویر کشیده است.

وی جهل را ریشه گمراهی بشر دانست و افزود: اربعین دنیای اسلام را جهل نجات داد. دشمنان داعش را خلق کردند تا ثابت کنند پیروان مکتب عاشورا قدرت مدیریت ندارند، اما این نقشه آنان به قدرتی برای اسلام تبدیل شد که از عاشورا و اربعین حسینی الهام می‌گیرد.

به گفته وی، امروز امت اسلام این حقیقت را یافته و نظام استکبار کمترین ترهمی برای انسانیت قائل نیست. ما نباید نقش شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را در خلق این قدرت بزرگ نادیده بگیریم.

حجت‌الاسلام ابوترابی دینداری در سخت‌ترین شرایط را یکی از درس‌های بزرگ مکتب امام حسین دانست و گفت: ملت اسلام یک هویت واحد است و صلابت، اقتدار و امنیت آنها با هم گره خورده‌اند و این یعنی مسلمانان جهان با هم می‌توانند در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی با قدرت کامل بایستند و این همدلی و اتحاد مسلمانان است که غربی‌ها را به وحشت انداخته است.
سعید اوحدی

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به شکل‌گیری ایده تجلیل از خادمان اربعین حسینی گفت: وقتی این ایده از سوی سردار نوریان مطرح شد مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تقدیر و تجلیل از خادمان اربعین حسینی به ویژه در بُعد هنری را توفیق بزرگی برای خود دانست و تمام تلاش خود را در برگزاری هر چه بهتر این برنامه به کار گرفت.
وی افزود: در سال 93 و در دیدار با آیت‌الله وحید خراسانی ایشان نکته مهمی را اشاره کردند و گفتند، در هر جمعی از زائران و خادمان حسینی شرکت کردید این حدیث را به رسم امانت برای مردم بازگو کنید که هر کس به زیارت امام حسین(ع) برود گویا خداوند متعال را در عرش زیارت کرده است. آیت‌الله وحید خراسانی تاکید کردند که خدمت به زائران و خادمان سیدالشهداء نیز به منزله خدمت به خداوند در عرش است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از زمانی که ستاد اربعین شکل گرفت شاهد اتفاقات مهمی در حوزه فعالیتهای فرهنگی و هنری اربعین بوده‌ایم. در واقع اگر اربعین نبود این حجم از کارهای فرهنگی، هنری و اجتماعی در کشور رخ نمی‌داد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کشور به وسیله معنویت راهپیمایی اربعین رفع شد، گفت: راهپیمایی اربعین ضرورت بسیار بالایی در راستای حل مشکلات کشورهای اسلامی دارد. امسال در اوج بحران‌های ارزی، اقتصادی و جنگ‌های روانی جریان اربعین آبی بر آتش فتنه دشمن شد.

اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از عشق و محبت به امام حسین(ع) دانست و افزود: امروز در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی دشمن در تلاش است تا جلوی این بلوغ 40 سالگی را بگیرد، اما باید بگوییم که این انقلاب مسیرش را همچون گذشته ادامه خواهد داد و آنها نه تنها امر موفق نخواهند بود بلکه امروز می‌بینیم خودشان به شکلی مفتضحانه اعلام می‌کنند که ناچار به خروج از سوریه هستند و این قطعا به برکت خون شهداست.


منبع: تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.