تبیان، دستیار زندگی

تجلیل از ۲۰ حافظ قرآن آستان سیدالکریم

طی مراسمی در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از ۲۰ حافظ کل قرآن این آستان تجلیل به عمل آمد و با این عدد تعداد حافظان کل قرآن آستان به ۲۴۵ نفر رسیدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تجلیل از حافظ قرآن آستان سیدالکریم
آیین تجلیل از ۲۰ حافظ کل قرآن آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور حجت‌الاسلام ری‌شهری تولیت آستان و جمعی از فعالان قرآنی کشور در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

در این مراسم ۲۰ حافظ کل قرآن که اخیراً موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند شامل ۱۳ بانو و هفت آقا به نام‌های معصومه تقی‌زاده، فاطمه صالح، سمیه محمدی، فاطمه عظیم‌وند ، پریسا احمدی، مینا ر‌هینا، حدیث احمدی، سارا دهقانی، ضحی میوند، اشرف پشتهبان، فاطمه نصر‌آزادانی، کبری رضاپور، مهدیه ستارپور، حجت‌الاسلام علی نوروزی، حسین کشاورز، رضا دوستی، امیرحسین محبوبی، سیدمرتضی موسوی، امیرمهدی بی‌بلا و صادق موقّر ۲۰ با اهداء جوایز نفیس و تقدیرنامه تجلیل بعمل آمد. 

در ادامه این مراسم از خانم زهرا خلیلی رتبه چهارم مسابقات بین المللی امارات، آقای محمدحسن موحدی رتبه دوم مسابقات بین المللی تونس و آقای مجتبی محمدبیگی رتبه اول مسابقات ملی دانشجویان ایران و رتبه عالی مسابقات اوقاف کشور نیز بعنوان نمایندگان و افتخار آفرینان مسابقات ملی و بین المللی در سال 97 تقدیر شد. 

این افراد باحضور در دوره‌های حفظ دارالقرآن حرم حضرت عبدالعظیم(ع) طی یکسال اخیر موفق به حفظ کل قرآن شدند. با احتساب این افراد تعداد حافظان کل قرآن آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از ۲۴۵ نفر گذشت.

در این مراسم از محمدحسن موحدی به دلیل کسب مقام دوم مسابقات بین‌المللی قرآن تونس، مجتبی محمد‌بیگی به دلیل موفقیت در مسابقات دانشجویان و زهرا خلیلی ثمرین به دلیل کسب مقام در مسابقات بین‌المللی قرآن امارات تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم حجت‌الاسلام ری‌شهری طی سخنانی با اشاره به اهمیت حفظ و تدبر در قرآن گفت: باید در دهه پنجم انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی‌ برای حفظ، تلاوت و نشر قرآن کریم باید به سمت و سویی باشد که به سبک زندگی قرآنی منجر شود.

وی اولین گام در این زمینه را هدف‌گیری به سمت آرمان‌های ارزشی و الهی دانست و ادامه داد: اگر این هدف مقدس برای حافظان و قاریان تبلور پیدا کند این قرآن در سبک زندگی آن‌ها حضور پیدا می‌کند و مطابق با رهنمودهای کتاب نورانی که همان کتاب زندگی است، جلوه پیدا می‌کند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که هم حافظان و قاریان قرآن کریم و هم کسانی که در این امر مقدس مسؤولیت دارند باید توجه کنند، انواع و احکام قاریان و حافظان است.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری ادامه داد: از جمیع آیات قرآن کریم و روایات می‌توان فهمید کسانی که در راه قرآن فعالیت دارند می‌تواند روش و منش آن‌ها خدایی یا دنیایی باشد که انواع، اقسام و مراتبی دارد که مثلاً عده‌ای برای ارتزاق و اداره زندگی و یا کاسبی کردن قرآن می‌خوانند.

وی با اشاره به اینکه تجلیل، تکریم و تحسین از خادمان قرآن کریم وظیفه نظام است، تصریح کرد: حافظان و قاریان قرآن کریم باید از قدرت‌طلبی، سودجویی و بداخلاقی دوری کنند و تنها به قرائت و حفظ قرآن بسنده نکنند و با توجه به خدا به این آیات نورانی عمل کرده و در زندگی خود جاری سازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به حافظان وقاریان قرآن کریم توصیه کرد: تلاش کنید جزء افراد نادر و یگانه در جهان اسلام باشید.

آیت‌الله ری‌شهری در پایان بیان کرد: حوزه‌های علمیه در حرکت به سمت معارف قرآن و گسترش معرفت‌های قرآنی بیشترین نقش را باید داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس