تبیان، دستیار زندگی

«شب‌آفتاب» با حداقل نقدینگی ساخته شد

«این فیلم با حداقل نقدینگی و کمک معنوی دوستان و تلاش خانوادگی، تقریبا بدون دریافت هیچ دستمزدی به پایان رسید.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
انیمیشن «شب آفتابی»

 انیمیشن نود دقیقه ای «شب آفتابی» به کارگردانی علی مدنی که در ژانر کودک و نوجوان تولید شده است، به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده است و با دیگر انیمیشن‌های راه یافته به رقابت می‌پردازد.

علی مدنی؛ کارگردان این انیمیشن درباره تاریخچه تولید آن گفت: گروه ما در سال ۱۳۸۷ شروع به ساخت فیلمی کرد که در سال ۱۳۸۸ تهیه کننده و سرمایه گذاری پیدا کرد اما به دلیل مشکلات اقتصادی و تغییر سیاست های نهادی که قرار بود فیلم متعلق به آنان باشد، نهاد مربوطه از پروژه عقب کشید.

وی ادامه داد: به علت طولانی شدن پروژه و کهنه شدن داستان و کیفیت کار، فیلمنامه قبلی را در سال ۱۳۹۲ کنار گذاشتیم و این کار را با فیلمنامه جدید آغاز کردیم که متاسفانه پس از مدتی تهیه کننده نیز سرمایه خود را خواست. زهرا مشتاق تهیه کننده در این مرحله یعنی در سال ۱۳۹۵ به ما پیوست و با جلب حمایت بنیاد سینمایی فارابی و کمک مالی این نهاد پرداخت بدهی تهیه کننده پیشین میسر شد و پروژه ادامه پیدا کرد به همین دلیل این فیلم با حداقل نقدینگی و کمک معنوی دوستان و تلاش خانوادگی، تقریبا بدون دریافت هیچ دستمزدی به پایان رسید.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان «شب آفتابی» که با تکنیک سه بعدی ساخته شده، آمده است: صندوقچه‌ قصه‌گو که عامل آرامش و نظم شهر است توسط شغال‌ها از سرزمین همسایه ربوده می‌شود. خورشید جای ماه را می‌گیرد. شب از میان می رود و نظم شهر به هم می‌ریزد. چند کودک به طور اتفاقی وارد ماجرا می‌شوند.

عوامل این اثر عبارتند از کارگردان و تدوینگر: سید علی مدنی، نویسنده: یونس لطفی، تهیه کننده: زهرا مشتاق، مجری طرح، مدیر هنری و طراح صحنه: آزاده مدنی، طراح شخصیت و لباس و گرافیست: الهام باجلان، کارگردانی فنی: سید عادل مدنی، موسیقی: آرمین رهبر، مدیر دوبلاژ: اشکان صادقی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: هادی باجلان.

منبع: خبرگزاری صبا