تبیان، دستیار زندگی

درمانی طبیعی برای بیماری التهابی روده

متخصصان تغذیه و سلامت در بررسی‌های جدید خود به خواص دیگر انار برای سلامتی دست یافتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 درمانی طبیعی برای بیماری التهابی روده
در این بررسی جدید آمده‌ است که ترکیب اورولیتین A (Urolithin A) موجود در میوه انار می‌تواند به درمان بیماری التهابی روده (IBD) کمک کند. بیماری التهابی روده به دو بیماری مختلف کرون و کولیت زخمی اشاره دارد که یکی از ویژگی‌های این دو بیماری التهاب طولانی مدت در دستگاه گوارش است.

در این بررسی متخصصان آمریکایی ترکیب طبیعی را شناسایی کردند که به روند درمان بیماری التهابی روده کمک می‌کند. همچنین در این آزمایش‌ها به مکانیزمی که این ترکیب با علائم این بیماری مقابله می‌کند، اشاره شده‌ است. این ترکیب که Urolithin A نام دارد متابولیتی است که در نتیجه تعامل باکتری روده و برخی پلی‌فنول‌های موجود در انار و برخی دیگر میوه‌ها تولید می‌شود.

خواص متعدد ترکیب اورولیتین A و معادل سنتتیک (مصنوعی) آن موسوم به UAS03 محققان را بر آن داشت تا تاثیر آن را در روند درمان بیماری التهابی روده مورد بررسی قرار دهند.
آنها با مطالعه روی موش‌های آزمایشگاهی مشاهده کردند که هر دو این ترکیب‌ها به مبتلایان به بیماری التهابی روده کمک می‌کند. این دو ترکیب از طریق تاثیرگذاری روی پیوندهای بین سلولی که بافت‌های جداره روده را تشکیل می‌دهند به کاهش التهاب منجر می‌شوند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین دو ترکیب اورولیتین A و UAS03 پیوندهای سلولی را محکم‌تر ساخته و مانع از عبور سموم و ایجاد التهاب می‌گردند.

منبع: ایسنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.