تبیان، دستیار زندگی

مجموعه «داستان‌های شکر خدا» مهمان کتابخانه کودکان ایرانی شد

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از انتشار مجموعه «داستان‌های شکر خدا» اثر کلرژوبرت؛ نویسنده و تصویرگر فرانسوی و مسلمان توسط انتشارات آستان قدس رضوی برای کودکان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


 کلرژوبرت، نویسنده فرانسوی

حسین سعیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: سه جلد از مجموعه «داستان های شکر خدا» برای گروه سنی «الف» و «ب» و در قالب «کتاب های پروانه» توسط به‌نشر منتشر شده است و جلد چهارم این اثر در دست انتشار است.

وی تصریح کرد: عنوان نخست این مجموعه که شامل سه داستان می باشد، «زیرزمین بازی» نام دارد و تصویرگری آن بر عهده فرشته جعفری فرمند است، در این جلد سه داستان با عناوین «بازهم توت فرنگی»، «زیرزمینِ بازی» و «غذایِ دورهم» برای کودکان نگارش شده است.

مدیرعامل به‌نشر تصریح کرد: نویسنده در جلد بعدی این مجموعه با عنوان «عروسک کج و کوله» که تصویرگری آن توسط طیبه توسلی انجام شده است سه داستان با عناوین «برگ موشی»، «عروسک کج و کوله»و «قولِ قول» را به رشته تحریر درآورده است.

سعیدی یادآور شد: نویسنده در جلد سوم این مجموعه با عنوان «کفش های بافتنی» با تصویرگری افروز قلی زاده سه داستان با عناوین «کفش های بافتنی»، «دو جوراب آبی» و «پیف پیف» را روایت می کند.

مدیرعامل به‌نشر خاطرنشان کرد: داستان های تخیلی این مجموعه برای کودکان در گروه سنی «الف» و «ب» نگارش شده و در سیر خطی هر داستان اتفاقاتی می افتد که باعث می شود شخصیت اصلی آن متوجه یکی از مهربانی های خداوند شود.

وی با بیان اینکه هر جلد از این مجموعه با شمارگان چهار هزار نسخه و در قطع رحلی برای کودکان منتشر شده است، افزود: هر جلد از این مجموعه با قیمت ۸۰ هزار ریال توسط انتشارات آستان قدس رضوی راهی کتابفروشی ها شد.

مدیرعامل به‌نشر در ادامه اظهار کرد: جلد چهارم این مجموعه با عنوان«سه فندقِ گمشده» با تصویرگری طیبه توسلی هم اکنون در حال آماده سازی برای چاپ قرار دارد و در آینده ای نزدیک منتشر می شود.

سعیدی در پایان عنوان کرد: پیش از انتشار مجموعه «داستان های شکر خدا»، مجموعه هشت جلدی دیگری از این نویسنده با عنوان «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی» که توسط انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، برگزیده شانزدهمین جشنواره کتاب رشد شد.

کلرژوبرت متولد ۱۹۶۱ میلادی (۱۳۴۰ خورشیدی) در یک خانواده مسیحی در پاریس است که در ۱۹ سالگی به دین اسلام روی آورد، او که بیش از ۳۰ سال است در ایران زندگی می کند تاکنون کتاب های متعددی را برای کودکان ایرانی نگارش و تصویگری کرده است و تعدادی کتاب نیز به زبان فرانسه نوشته است، وی دارای لیسانس علوم تربیتی و فوق لیسانس ادبیات کودک از دانشگاه «لومان» فرانسه است و تحصیلات حوزوی نیز دارد. از جمله آثار وی می توان به «درخت سوخته»، «لینالونا»، «آرزوی زنبورک»، «در جستجوی خدا»، «امین ترین دوست»، «قصه مارمولک سبز کوچولو»، «دعای موش کوچولو»، «کلوچه های خدا»، «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی» و.. اشاره کرد.

منبع: فارس