تبیان، دستیار زندگی

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد

افزایش ابتلا به عفونت HIV در بین زنان و جوانان

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: موارد ابتلا به عفونت HIV طی 5 سال اخیر در بین زنان و جوانان افزایش یافته و موجب نگرانی‌های بیشتر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
افزایش ابتلا به عفونت hiv در بین زنان و جوانان
محمد مهدی گویا در ارتباط با بیماری ایدز اظهار داشت: به نظر می رسد که در کنار پرداختن به موضوع پیشگیری از HIV در بین معتادان تزریقی، باید به طور جدی به مساله پیشگیری از ابتلا به این عفونت در بین صاحبان رفتارهای پرخطر جنسی و به ویژه جوانان نیز توجه جدی داشته باشیم.

وی افزود:در همین راستا پیشگیری، اهمیت فوق العاده زیادی دارد و خانواده ها به ویژه والدین و اولیای مدارس، در آموزش های پیشگیری ابتلا به عفونت HIV می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند، چراکه در غیر این صورت باید شاهد افزایش ابتلا به این عفونت در بین زنان و جوانان باشیم.
وی تصریح کرد: طبیعی است که عدم توجه به آموزش های پیشگیرانه به زنان و جوانان، خطر دیگری به همراه دارد و آن، انتقال عفونت HIV از مادر به کودک است. سال گذشته 113 مورد ابتلای زنان باردار به عفونت HIV در کشور شناسایی شد که با پیگیری دقیق و درمان همه این افراد، فقط 2 مورد کودک مبتلا به HIV در کشور متولد شدند و این ثمره یک کار سنگین در سطح کشور است که چنانچه کوچک‌ترین غفلت و تاخیری در آن صورت گیرد، پیامدهای بهداشتی و اقتصادی بسیار سنگینی در پی خواهد داشت.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پایان افزود: علاوه بر خانواده، مدارس و به خصوص دبیرستان ها و دانشگاه ها محیط هایی هستند که می توانند در آموزش های پیشگیری از ابتلا به عفونت HIV به جوانان نقش بسیار مهمی داشته باشند.
منبع: فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.