تبیان، دستیار زندگی

5 میلیون ایرانی به دیابت مبتلا هستند

مدیرعامل انجمن دیابت ایران با بیان اینکه 5 میلیون و 200 هزار نفر در کشور ما به بیماری دیابت مبتلا هستند،‌گفت: با آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح می‌توانیم ابتلا به بیماری دیابت را کنترل کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
5 میلیون ایرانی به دیابت مبتلا هستند
امیر کامران نیکوسخن مدیرعامل انجمن دیابت ایران در نشست خبری همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر اظهار داشت:‌ یکی از مشکلات ایجاد بیماری‌های غیرواگیر در کشورها این است که سازمان‌های مردم‌نهاد و دولت‌ها در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌ها و مبارزه با دخانیات اتحاد ندارند و معمولاً موازی‌کاری صورت می‌گیرد.

وی افزود: موضوع اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه پیگشیری از بیماری‌ها غیرواگیر حلقه مفقوده‌ای است که متأسفانه تا کنون به آن توجه نداشته‌ایم.
نیکوسخن با بیان اینکه آموزش باید از دوران کودکی و در مدارس ارائه شود، توضیح داد:‌ متأسفانه در مدارس ما آموزش‌های لازم در مورد بیماری‌های غیرواگیر و علل ابتلا به آن ارائه نمی‌شود. وی ادامه داد: آموزش به افرادی که درگیر بیماری‌های غیرواگیر هستند بسیار مهم است تا از این طریق پیشگیری ثانویه صورت گیرد و از ایجاد عوارض بیماری جلوگیری به عمل آید.

دبیر همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تصریح کرد: پزشکان، پرستاران و تمام افرادی که درگیر سلامت جامعه هستند باید آموزش‌های کافی را ببینند و اطلاعات خود را به روز کنند. وی با اشاره به نقش رسانه‌های عمومی در زمینه اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری‌ها گفت:‌ رسانه‌ها می‌توانند مشکلات بیماران و مطالبات مردم جامعه را به گوش مسئولان برسانند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاران در این زمینه اطلاعات خوبی ندارند و به همین دلیل برنامه‌ریزی مناسبی در این  زمینه صورت نگرفته است.
مدیرعامل انجمن دیابت ایران با بیان اینکه تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع شده است، گفت: متأسفانه همچنان در اتوبان‌ها شاهد تبلیغ مواد غذایی مانند چیپس و پفک هستیم که به سلامت کودکان آسیب وارد می‌کند. نیکوسخن افزود: بیمه‌هایی باید در زمینه آموزش نقش خود را به درستی ایفا کنند و با ارائه خدماتی مانند چکاپ سالانه، خدماتی در زمینه پیشگیری در بروز بیماری‌ها به بیمه‌شدگان ارائه دهند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر 5 میلیون و 200 نفر در کشور ما به دیابت مبتلا هستند و 8 میلیون نیز در معرض ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند.
منبع: فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.