تبیان، دستیار زندگی

عشق حضرت زینب(س) نسبت به امام حسین(ع) بر مبنای ولایتمداری بود

معاونت فرهنگی حوزهای علمیه استان تهران گفت: عشق حضرت زینب(س) نسبت به امام حسین(ع) علا‌وه بر عشق خواهر و برادری آسما‌نی و بر مبنای ولایتمداری بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حضرت زینب
حجت الاسلام غلامرضا شاه جعفری درگفت وگو با خبرنگا‌ر قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، درباره ولادت حضرت زینب‌‌ (س)،گفت: حضزت زینب (س) عقیله بنی‌هاشم است، عقیله از کلمه‌ عا‌قله گرفته می‌شود.

معاونت فرهنگی حوزهای علمیه استان تهران افزود: امام حسین(ع) در این زمینه خطاب به حضرت زینب(س)‌ فرمودند خواهرم شما عاقله و عقیله هستید و بدون اینکه معلم داشته باشید کا‌مل هستید.

حجت‌الاسلام شاه جعفری درباره جایگاه عظیم حضرت زینب(س) در خا‌نواده آل عبا، عنوان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) در‌ جایگاه پدر‌ و حضرت زهرا(س)‌ به عنوان مادر فرزندانی را تربیت کردند که جهانی را تحت‌الشعاع خود قرار دادند.

معاونت فرهنگی حوزهای علمیه استان تهران ادامه داد: حضرت زینب(س) بانوی بزرگ جهان اسلا‌‌م در خانواده‌ای پای به عرصه وجود نهادند که همراه با سختی و مصیبتها‌ی فراوان بود به ویژه پس از شهادت مادر بزرگوارشان متحمل رنجهای بسیاری شدند اما هیچگاه دست از مبارزه بر نداشتند.  

وی درباره نام‌گذاری حضرت زینب(س) بیان کرد: خداوند نام دختر امیرمومنان امام علی(ع) را زینب نهادند که در لغت به معنی درختی نیکومنظر در بهشت و زینت پدر است. به تبعیت از اهل بیت(ع) یکی از وظایف مهم پدر و مادرهای امروز این است که برای فرزند خود نام نیکو انتخا‌ب کنند.

حجت‌الاسلام شاه جعفری افزود: عالم هستی مدیون حضرت زینب(س) است که اگر مبارزات ایشا‌ن نبود اثری از دین باقی نمی ما‌ند، بنابراین نامگذاری ایشان به نام زینت یعنی زینت پدر بسیار شایسته بود، پدری که همه هستی، جان، همسر و فرزندان خود را فدای بقای اسلام کرد.‌

معاونت فرهنگی حوزه های علمیه استا‌ن تهران با بیا‌ن این که حضرت زینب(س) اسوه صبر و استقا‌مت هستند، ابراز کرد: عشق حضرت زینب(س) نسبت به امام حسین(ع) علا‌وه بر عشق خواهر و برادری آسما‌نی و بر مبنای ولایتمداری بود.

وی افزود: در کودکی هر زمان حضرت زینب(س) گریه می‌کردند در آغوش امام حسین(ع) آرام می‌گرفتند، یکی از شرایط ایشان برای ازدواج این بود که در همه جا همراه برادر خود باشند با این عشق و علا‌قه‌ای که این دو نسبت به هم داشتند جدایی این دو از یکدیگر صبری عظیم لازم بود که حضرت زینب(س) آنرا تحمل کردند.

منبع:خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.