تبیان، دستیار زندگی

شعر انقلاب و دفاع مقدس به بالندگی غیرقابل وصفی رسیده است

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان‌ اینکه ارائه مکتب ادبی فاخر ثمره انقلاب بوده است، گفت: شعر انقلاب در دفاع مقدس به بالندگی غیرقابل وصفی رسید که فرزانگی ویژه‌ای برای آن رقم خورده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


 «شکوه شعر»
آیین افتتاحیه انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس «شکوه شعر» شامگاه شنبه 22 دی ماه، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

علی‌اصغر جعفری در ادامه این مراسم با بیان اینکه با ایجاد انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فصل جدیدی از فعالیت‌های شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رقم خواهد خورد، اظهار داشت: یکی از ثمرات انقلاب به اعتقاد من ارائه مکتب ادبی فاخر از شعر فارسی است که امروز نه تنها در ایران بلکه در جهان می‌درخشد.

وی افزود:خوشبختانه شاعران انقلاب و دفاع مقدس پیش‌قراولان نهضت عظیم انقلاب بودند. ما در همه فراز و فرودهای انقلاب ملت، جای پای شاعران انقلاب را می‌بینیم که در دفاع مقدس مشهود است. شعر انقلاب در دفاع مقدس به بالندگی غیرقابل وصفی رسید که فرزانگی ویژه‌ای برای آن رقم خورده است.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: امروز در بعثت انقلاب زمان آن رسیده که شعر انقلاب نیز بعثت خود را آغاز کند. تمام مفاهیم ارزشی دفاع مقدس در بیان شاعران موج می‌زند اما امروز نیازمندی‌های جدیدی وجود دارد که نسل جوان تشنه آن هستند.

جعفری عنوان کرد: در طول این ۴۰ سال بزرگان زیادی در شعر انقلاب وجود داشتند که جای آن‌ها خالی است و البته شاعران بزرگ دیگری وجود دارند که به نظر می‌آید باید ظرفیت‌های جدیدی برای آنچه کاشته‌ایم پیش‌بینی کنیم تا برای آیندگان ریل‌گذاری درستی انجام شود تا پارادایم درستی از مفاهیم ارزشی درست کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انسجام و ایجاد تشکل‌های ادبی که با حضور و دست و تدبیر شاعران باشد لازم بود. امروز از هر روزی بیشتر نیازمند چنین انجمن‌هایی هستیم چرا که دشمن در پی تبلیغ ناکارآمد و ناامیدی جلوه دادن کشور است. دشمن می‌خواهد نسل ما را ناامید کند بنابراین وظیفه بزرگی برداشته داریم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروز ما در نقطه عطف بزرگی قرار داریم. ایجاد انجمن شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جز ضرورت‌های هدایت نسل جون برای آینده است. ما امیدواریم این موزه این افتخار را داشته باشد تا با ایجاد زمینه به مجموعه‌های فرهنگی فعال در زمینه آرمان‌های کشور کمک کند.

جعفری از تاسیس انجمن نویسندگان دفاع مقدس و انجمن علمی دفاع مقدس خبر داد و گفت: به زودی انجمن‌های نویسندگان دفاع مقدس و انجمن علمی را ادامه این فعالیت‌ها افتتاح خواهیم کرد.

علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یوسفعلی میرشکاک، علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، عبدالجبار کاکایی، محمود اکرامی‌فر، سعید بیابانکی، علی‌محمد مودب و مصطفی محدثی‌خراسانی در این مراسم حضور داشتند.


منبع : روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس