تبیان، دستیار زندگی

نگرانی درباره وقوع یک حادثه تلخ‌تر از خود حادثه است

آیت‌الله رشاد گفت: زندگی به همراه ترس و نگرانی درباره وقوع یک واقعه گاهی تلخ‌تر و سخت‌تر از رخ دادن واقعه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
آیت الله علی اکبر رشاد

آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» 19دی ماه پیش از آغاز درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به فقراتی از بیانات امیرمومنان امام علی(ع) در نهج‌البلاغه عنوان کرد: حضرت می‌فرمایند هرگاه از چیزی ترسیدید خود را داخل آن قرار بدهید.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با بیان اینکه گاهی ترس و نگرانی بدتر از حادثه یا اتفاقی است که شاید رخ دهد، اظهار کرد: گاهی افراد فکر می‌کنند اگر فلان حادثه یا اتفاق رخ دهد چه بلایی بر سر آنان خواهد آمد بنابراین همواره نگران است و همین امر سبب رنج او می‌شود.

آیت‌الله رشاد با تاکید بر اینکه نگرانی و اضطراب سبب رنج انسان می‌شود، ابراز کرد: زندگی به همراه ترس و نگرانی درباره وقوع یک واقعه گاهی تلخ‌تر و سخت‌تر از رخ دادن واقعه است؛ زیرا شخص امروز خود را برای واقعه‌ای که هنوز رخ نداده یا شاید هم رخ ندهد تلخ کرده و دچار رنج می‌شود.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: اگر انسان در واقعه قرار گیرد متوجه خواهد شد که رنج نگرانی او بیشتر از رنج فلان واقعه ناگوار بوده است که برای آن غصه خورده و نگران شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه با بیان اینکه آرامش و امنیت نعمتی است که انسان باید ارزش و اهمیت آن را قدر بداند، گفت: بشر امروز نسبت به گذشته زندگی سخت‌تری دارد زیرا بسیار اهل حساب و کتاب شده و به آنچه خداوند برای او مقدر کرده راضی نیست.

وی افزود: شاید برخی نگرانی‌های امروز به انواع بیماری مربوط باشد قابل درمان نیست، به همین دلیل زندگی برای برخی تلخ می‌شود.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه انسان موجودی است که همواره در طلب وضعیت جدیدی است، ابراز کرد: همین حالت امروزه سبب شده که زندگی برای بسیاری از انسان‌ها سخت شود.

منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.