تبیان، دستیار زندگی

چه کارهایی باید برای نظافت تخت تان انجام دهید؟

تخت و تمیزی آن نقش موثری در زیبایی اتاق خواب شما دارد و به دلیل آنکه حداقل ۷ ساعت از شبانه روز را در آن می گذرانید می تواند در صورت آلوده بودن بیماری های مختلفی را به شما منتقل کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تخت خواب، نظافت، گرد و خاک، ملحفه، آلودگی، زیبایی، فوت و فن، نکات خانه داری

بیماری های مختلفی می تواند از طریق همین روتختی و ملافه های آلوده وارد بدن ما شود که از جمله آنها می توان به بیماری ها و عفونت های پوستی، عفونت ادرار، ذات الریه، مشکلات ریوی و سرماخوردگی اشاره کرد.برای داشتن تخت خوابی سالم بهتر است نکات زیر را فراموش نکنید.

در اولین گام شما باید از شر گرد و خاک خلاص شوید برای این کار باید زیر و روی تخت و هرجایی در اطراف آن را که احتمال می دهید گرد و خاک دارد با جاروبرقی کاملا تمیز کنید و در صورت کثیف بودن بالش ها آن ها را بشوییم این کار را می توانید به خشکشویی ها هم بسپارید.

– شما می توانید برای آنکه مجبور به شستن بالش ها و لحاف نشوید از محافظ های نخی برای آنها استفاده کنید و آنها را هر از گاهی بشویید و ضد عفونی کنید.

– برای شستن ملحفه ها هم بهتر است از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید تا به طور کامل باکتری ها و میکروب ها از بین بروند و برای این کار آب را روی دمای ۶۰ درجه قرار دهید زیرا در دمای پایین تر احتمال باقی ماندن آلودگی و میکروب ها وجود دارد مگر آنکه از شوینده های قوی تری استفاده کنید.

– بهتر است ملحفه های تخت هفته ای یک بار شسته شوند یا حداکثر دو هفته یک بار تعویض شوند.

– برای آنکه سالم تر بمانید قبل از رفتن به تخت خواب دوش بگیرید یا حداقل دست هایتان را بشویید.

– لباس هایی را که برای خوابتان استفاده می کنید هر سه شب یک بار بشویید.

– همیشه از اسپری های ضد عفونی کننده استفاده کرده و آن ها را دم دستتان داشته باشید .

– اگر حیوان خانگی مثل سگ یا گربه دارید محل خوابش را از خودتان جدا کنید یا حداقل یک ملحفه جدا برای او در نظر بگیرید و آن را هفته ای یک بار بشویید.

– اگر کسی بیمار شد ملحفه او را جدا کنید و لوازم خواب او را زود به زود بشویید.
منبع : چاره چی 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.