تبیان، دستیار زندگی

دیالوگ، مطالبه خدا از بشریت است

معاون اسقف مارسی گفت: اولین دلیلی که ما به دیالوگ می پردازیم، این است که خداوند از ما طلبید که به سمت دیالوگ رهنمون شویم و پروردگار ما بی صبر و ناراحت خواهد بود آن لحظاتی که دیالوگمان کاهش پیدا کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 معاون اسقف مارسی

ژان مارک آولین در حاشیه برگزاری نشست نظام تربیت دینی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی در جمع خبرنگاران در خصوص نگاه خود از فضای حرم مطهر رضوی گفت: هنگامی که از داخل صحن حرم عبور کردم، جلوه های پروردگار را به صورت کاملا هارمونی و به زیبایی دیدم و آنچه که مرا به درون خود متوجه می کرد را مشاهده کردم.

وی در خصوص اینکه چه میزان اسلام و مسیحیت در پیشبرد عدالت و همگرایی به عنوان یک وظیفه دینی در دنیا موثر است، اظهار کرد: اولین دلیلی که ما به دیالوگ می پردازیم، این است که خداوند از ما طلبید که به سمت دیالوگ رهنمون شویم و پروردگار ما بی صبر خواهد بود آن لحظاتی که دیالوگمان کاهش پیدا کرده است.

معاون اسقف مارسی تصریح کرد: در اسلام و مسیحیت، هر دو یک گام مساوی در مسیر تربیت جوانان وجود دارد و باید تلاشمان را با گروه های مقابل به سمت گفت و گو پیش بریم تا بتوانیم جوانان امروز را در مسیر درست تربیت دینی قرار دهیم.

آولین دومین هدف و دومین دلیل دیالوگ و همراهی بین ادیان را آموزش هر یک به دیگری برشمرد و افزود: این امر به بهتر شدن نتیجه نزدیکی بین ادیان ختم خواهد شد. طبیعی است هم مسلمانان و هم مسیحیان خداوند را می شناسند و می توانند این شناخت را به یکدیگر منتقل کنند اما باید دانست شناخت پروردگار عالمیان همواره به مراتب بیشتر از دانش و شناخت ماست؛ لذا سنت و رفتار گفت و گو برای آموزش، انتقال تجربه و برای اینکه از اندیشه مان برخوردار شویم، حائز اهمیت است.

معاون اسقف مارسی در خصوص سومین دلیل مهم برای دیالوگ بین دینی گفت: چه مسلمانان و چه مسیحیان مسئولیت سنگینی در جهان امروز بر عهده دارند و اگر اینگونه دیالوگ ها نباشد، ما هرگز به درونمان باز نخواهیم گشت و نتیجه تربیت مورد نظر ما فراهم نخواهد شد. اگر ما دوستی و عدالت را فرانگیریم، چه کسی فرا خواهد گرفت و اگر الطاف پروردگار را درک نکنیم، چه کسی آن را درک خواهد کرد؟

منبع: خبرگزاری قرآن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.