تبیان، دستیار زندگی

پایش سلامت کودکان کار

مدیر عامل شرکت سالم شهر شهرداری تهران از تحقق پایش سلامت حدود یک‌هزار کودک کار با همکاری وزارت بهداشت خبر داد و گفت: پایش سلامت 27 هزار کارگر شهرداری تهران نیز انجام شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سلامت کودکان کار
حمیدرضا چوبینه در مراسم ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار که امروز در سالن ایوان شمس برگزار شد گفت: بی تردید پرستاری شغلی بسیار دشوار است و افرادی که در این شغل مشغول فعالیت هستند با رفتار انسانی و عطوفت و مهربانی که با بیماران دارند مسکنی برای آنها هستند و با آنها همدردی می‌کند.

وی با اشاره به چکاپ سلامت کارگران شهرداری تهران تاکید کرد: در این طرح که از ابتدای سال برای پارکبانان اجرا شده و سلامت این افراد مورد پایش قرار می‌گیرد حدود 17 هزار کارگر شهرداری تهران تاکنون پایش سلامتشان انجام شده این در حالی است که ظرف سالهای گذشته سلامت این افراد مورد غفلت مدیریت شهرداری قرار گرفته بود و خوشبتخانه در این دوره این موضوع به طور جد مورد توجه قرار گرفته و پایش سلامت این کارگران در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت سالم شهر ادامه داد: شورای شهر تهران نیز بر سلامت کارگران شهردای تهران تاکید ویژه ای دارد و بارها در کمیسیون تخصصی شورا این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است لذا شرکت شهر سالم نیز پایش سلامت کارگران شهردای تهران را در دستور کار قرار داده است.

چوبینه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه 2500 نفر از میان 17 هزار نفر کارگری که سلامت آنها مورد پایش قرار گرفتند برای ادامه فرآیند درمان به پزشکان متخصص ارجاع شده‌اند، افزود: از این افراد تعدادی نیاز به عمل جراحی داشتند که هزینه عمل آنها توسط شرکت شهر سالم پرداخت شده است.

وی در خاتمه همچنین گفت: در ابتدای سال جاری با توجه به توافق صورت گرفته میان وزارت بهداشت و شهرداری تهران حدود هزار کودک کار وارد پروسه چکاپ سلامت شدند و سلامت آنها پایش شده است امیدواریم در آینده تعداد بیشتری از این کودکان با همکاری سازمان بهزیستی در این طرح قرار بگیرند و پایش سلامت برای آنها انجام شود.
منبع : ایسنا