تبیان، دستیار زندگی

حضرت زینب(س) در معرفی نقشه‌های دشمن صراحت داشت

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران یکی از ویژگی‌های حضرت زینب(س) را صراحت کلام در معرفی نقشه‌های دشمن معرفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام محمدهادی رحیمی
حجت الاسلام محمدهادی رحیمی صادق رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ضمن تأکید بر الگوگیری از شاخصه‌های رفتاری حضرت زینب(س) گفت: اولین شاخصه حضرت زینب(س) ولایتمداری و تبعیت محض از امام عصر خویش بود به گونه‌ای که این خصلت در رأس نگاه راهبردی ایشان قرار داشت. ایشان این رفتار را همواره در طول زندگی مراعات می‌کردند، اما اوج آن را در ماجرای کاروان امام حسین(ع) و پس از ماجرای عاشورا در قبال امام سجاد(ع) مشاهده می‌کنیم. حضرت زینب(س) علی‌رغم اینکه به ظاهر قافله‌سالار اسراء بودند، اما در نهان از امام سجاد(ع)‌ رفتار تبعیتی داشتند و همواره سعی خود را در حفظ این خصلت قرآنی صرف می‌کردند. 

وی افزود: دومین ویژگی زینب(س) روشنگری و صراحت در بیان حقیقت بود. ایشان پس از ماجرای عاشورا کوشش کردند ارزش‌های دین و فضایل خاندان عترت(ع) را بیان کنند و از دیگر سو ضمن شناساندن دشمن، نقشه‌های آنان را افشا کنند؛ لذا اگر خود را طرفدار مکتب عاشورا می‌دانیم، نباید در این عرصه نسبت به شناساندن دشمنان و نقشه‌های آن‌ها مسامحه به خرج دهیم.

رحیمی صادق آگاهی نسبت به ارزش‌های دینی را از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب(س) معرفی کرد و افزود: کسی که بدون آگاهی از مبانی دین به دفاع از آن بپردازد، موفق نخواهد بود.  حضرت زینب(س) کسی بود که قرآن و حقیقت قرآن را درک کرد و به جایگاه امامت و ولایت پی برد و آن‌ها را به بهترین نحو به مردم تبیین کرد.

وی ادامه داد: صبر و استقامت از دیگر خصایل حضرت زینب(س) است. انقلابی بودن و انقلابی ماندن بدون صبر و استقامت میسر نخواهد بود. با دشمنان قسم‌خورده‌ای که همواره بنای بر دشمنی و توطئه دارند، نمی‌توان بدون استقامت تقابل کرد. بنابراین کسی که خود را انقلابی می‌داند باید اهل صبر و استقامت باشد. 

منبع: تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.