تبیان، دستیار زندگی

فرار از شب

«فرار از شب» از گره خوردن زندگی مرد و زنی با یکی از مهم‌ترین فصل‌های زندگی پیامبر(ص) و سفر ناگزیری که برایشان پیش می‌آید، داستان پر فراز و نشیبی را روایت می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فرار از شب
رمان «فرار از شب» نوشته اکرم صادقی به زودی توسط انتشارات مسجد مقدس جمکران راهی بازار نشر می شود.

در توضیح محتوای این رمان آمده است:

سوای قرآن که بزرگترین معجزه‌ی پیامبر مهربانی‌هاست، شاید بشود گفت مهم‌ترین اعجاز رسول خدا(ص) به راه آوردن مردمان سرزمین بادیه و شتر بود. مردانی سخت‌تر از سنگ و خشک‌تر از بیابان. رام‌شدنی نبودند مگر به زبان نرم و شراب شیرین. زبان نرم رسول خدا(ص) و شهد اخلاق و مرام خوشش عرب بادیه‌نشین زمخت را نوازش داد و از بردگی بت‌ها به بندگی خدا رساند.

رمان «فرار از شب» روایت داستان زندگی زن و مردی است که یکی از بادیه و دیگری از شهر به رسم عشق با هم آمیخته‌اند. ادامه‌ی روزهای عاشقانه‌شان مصادف است با آخرین روزهای حضور رسول خدا(ص) در مکه. زن به انتظار تولد نوزادی بی‌قرار است و مرد که پسر صحراست مهارتی در رد زدن دارد. طفل و ردی که مرد باید برای پیدا کردن رسول خدا(ص) بزند، مرد و زن را با یکی از مهم‌ترین فصل‌های زندگی پیامبر(ص) گره می‌زند و سفر ناگزیری که برایشان پیش می‌آید، داستان پر فراز و نشیبی از زندگی‌شان برایمان می‌سازد.
اکرم صادقی در رمان فرار از شب، با زبانی تصویری و ضرباهنگی تند همچون فرار، جذب سخت‌ترین مردان را که در تاریکی شب راه گم کرده‌اند، روایت می‌کند.
فرار از شب روایت سفر است و تعقیب و گریز؛ این دو گزاره داستان را خواندنی و شخصیت‌ها را بیشتر در معرض کنش قرار داده است. کنش‌هایی که هر کدام گام جدیدی برای شناخت خود و کسی است که همه از او حرف می‌زنند.

منبع: خبرگزاری شبستان