تبیان، دستیار زندگی

سختی کارگردانی ارزش دارد!

«من تجربه خیلی سختی را در کارگردانی نمایش«هزار و یک تو» پشت سر گذاشته‌ام؛ خداروشکر بعد از گذراندن این سختی‌ها خوشحالم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 

 نمایش«هزار و یک تو»
 بازیگر سینما و تئاتر در اولین تجربه کارگردانی خود اظهار کرد: نمایش«هزار و یک تو» از پنج‌شنبه ۱۳ دی‌ماه در عمارت نوفل لوشاتو با حضور تهمینه میلانی به روی صحنه رفته است و تا ۱۵ بهمن ادامه دارد. من از دوازده سال پیش تا امروز فیلم‌های کوتاه زیادی ساخته‌ام و علاقه زیادی به کارگردانی تئاتر داشتم، تصمیم گرفتم در چند نمایش بازی کنم تا اطلاعات زیادی کسب کنم و با تجربه کافی پا به عرصه کارگردانی تئاتر بگذارم.

وی در ادامه از سختی‌های کارگردانی تئاتر گفت: من تجربه خیلی سختی را در کارگردانی نمایش«هزار و یک تو» پشت سر گذاشته‌ام. خداروشکر بعد از گذراندن این سختی‌ها خوشحالم که نمایش «هزار و یک تو» بعد از چند اجرا مورد استقبال قرار گرفت و تقریبا به چیزی که در ذهنم بود، رسیدم اما همیشه با ایده‌آل فاصله داریم.

السا فیروزآذر افزود: نمایش «هزار و یک تو» اولین تجربه من در اجرای تئاتر با ۲۶ بازیگر است. نوشتن آن سه سال زمان برد و فکرم را به خود اختصاص داد؛ و حالا اجرایش روحم را نیرویم از گروه دوست داشتنی‌ام است و اطمینان و گرمای قلبم هم.

فیروزآذر درباره موضوع نمایش توضیح داد: فروید و شهرزاد (دو روان درمانگر) همدیگر را در ناکجاآبادی می‌بینند و سپس در می‌یابند که در خواب انسانی بیمار و بدبین در عصری دیگر هستند. آن دو تصمیم می‌گیرند تا وقتی در خواب او هستند خواب‌هایش را به سمت امید و مثبت‌اندیشی تغییر دهند.

این کارگردان از بازی خود در نمایش «هزار و یک تو» گفت: من دوست داشتم به عنوان کارگردان نظاره‌گر نمایشم باشم اما به دلیل شرایطی که پیش آمد و بازیگر اصلی من به دلیل جراحی بینی و بیماری در روزهای آخر تمرین حاضر نشد و من از ایشان خواستم در این پروژه نباشند به همین دلیل مجبور شدم چند روز مانده به اجرا برای بازی اقدام کنم. شرایط خیلی سختی است وقتی قصد داری همه‌چیز به بهترین کیفیت انجام شود اما مشکلاتی مانند مجوز اجرا، تبلیغات،دکور و هزینه‌ها سر راه گروه قرار می‌گیرد و باید راه حل مناسبی برای رفع مشکلات فراهم کنیم تا آسیبی به نمایش نرسد و به بهترین کیفیت اجرا شود.

وی در پایان گفت: از بچه‌های گروهم و پشت صحنه، طراح صحنه خانم سارینا شاد، دستیار کارگردان، برنامه ریز و مدیر تولید: محمد مهدی سجادی، منشی صحنه: شرمین صالحی، مشاور کارگردان: محمد غزازانی بی نهایت تشکر می‌کنم که با پشتکار و سخت‌کوشی در کنار من بودند.

گفتنی است،: نمایش«هزار و یک تو» از پنج‌شنبه ۱۳ دی‌ماه از ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه رفته است و تا ۱۵ بهمن ادامه دارد. السا فیروز آذر، ادیب قریب، نسیم شجاعی و بابک قادری، به عنوان بازیگر اصلی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین ۲۶ بازیگر گروه فُرم در این نمایش حضور دارند علاقه مندان برای تهیه بلیط می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری صبا/نسترن معصوم‌پور