تبیان، دستیار زندگی

مجموعه«آرچی کوچولو» چاپ شد

کتاب‌های مجموعه «آرچی کوچولو» نوشته تریسی کوردِروی با ترجمه آتوسا صالحی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجموعه «آرچی کوچولو»

کتاب‌های مجموعه «آرچی کوچولو» نوشته تریسی کوردِروی به‌تازگی با ترجمه آتوسا صالحی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند. عناوین این مجموعه تحت عنوان «کتاب‌های فندق» چاپ شده‌اند.

آرچی کوچولو یک بچه‌کرگدن است که هردفعه داستانی با پدر و مادرش دارد و نویسنده در کتاب‌های این مجموعه سعی کرده طریقه صحیح رفتار با خردسالان را آموزش دهد و البته به آن‌ها نیز چگونگی رفتار درست با بزرگترها را آموزش دهد. تصویرگری کتاب‌های این مجموعه به عهده تیم وارنز بوده است.

در کتاب اول که «نه!» نام دارد آرچی کوچولو که خیلی دوست‌داشتنی و تودل‌برو است، یک کلمه یاد می‌گیرد که دوست دارد همه‌جا و در همه‌حال فقط آن را بگوید؛ «نه». این کتاب داستانی را به همراه تصاویر در بر می‌گیرد که با روایتی بامزه قصه کوچولوهایی است که تمام مدت «نه» می‌گویند.

کتاب دوم، «چرا؟» است و برای بچه‌هایی نوشته شده که مرتب به پدر و مادرشان می‌گویند چرا؟ آرچی در این قصه می‌خواهد از همه‌چیز سر در بیاورد. بعضی وقت‌ها هم موقع پیدا کردن جواب‌ سوال‌هایش خرابکاری می‌کند.

سومین کتاب مجموعه پیش‌رو هم «بیشتر!» است و مخاطبان اصلی‌اش کوچولوهایی هستند که مرتب به پدر و مادرشان می‌گویند: بیشتر! این‌بار آرچی یک کلمه جدید یاد گرفته، «بیشتر» که یعنی اسباب‌بازی بیشتر، کیک بیشتر، بازی بیشتر و ... این کلمه برای همه و خود آرچی دردسر درست می‌کند و ...

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

آرچی کرگدن کوچولویی بود که یک عالمه کار داشت. ایستگاه فضایی‌اش از مامان بزرگ‌تر بود. از بابا هم همین‌طور. اما هنوز به اندازه کافی بزرگ نبود! آرچی داد زد: «من موشک‌های بیشتری می‌خواهم!»

تا اینکه...

تالاپ!!

کتاب‌های این مجموعه با ۳۲ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان چاپ شده‌اند.

منبع: مهر